На Хонда ще бъде много трудно да подготви навреме версията на задвижващата си система с всички подобрения за Гран при на Канада, за да може тя да бъде внедрена в болида на Макалрън. Това призна спортният директор на японската компания за F1 Юсуке Хасегава. В Хонда работят от доста време по новата спецификация на двигателя, която трябва да намали изоставането спрямо водещите производители от Мерцедес и Ферари.
Надеждите бяха компанията да бъде готова напълно с новата версия за надпреварата в Монреал, но по думите на Хасегава това трудно ще се случи. Състезанието на пистата Жил Вилньов е в края на следващата седмица. Пистата е доста бърза и внедряването на по-мощен агрегат определено би имало смисъл.
„Не се предаваме и работим много здраво, за да сме готови, каза Хасегава. – Но до четвъртък преди началото на състезателния уикенд няма да мога да реша. Още не сме започнали да работим по настройките. Ако не сме достатъчно уверени да настроим тази спецификацията, това ще причини проблеми с надеждността.
Затова настройките също са важни. Ще е много трудно да въведем голям ъпгрейд за Канада. Печелим скорост от готовите до момента ъпдейти по задвижващата система, но тя е много малко и не си струва да сменяме двигателя за следващото състезание.“
Хасегава обясни още, че подобренията са фокусирани върху двигателя с вътрешно горене, а такива ще има и по турбината. През сезона досега от Хонда смениха картите на двигателя, направиха подобрения по надеждността и въведоха промени по всмукателната и горивната система.