Бившият главен инженер на Ферари Лука Балдисери коментира случващото се в тима през последната година. Според него, „най-големият проблем за Скудерията се казва Макс Верстапен“. Балдисери добави, че автомобилът SF-23 не е бил чак толкова далеч спрямо RB19.
Балдисери работеше заедно с Рос Браун. Двамата определяха стратегиите на Ферари в златните години на тима в началото на този век. После той стана ръководител на Академията за млади пилоти. В крайна сметка италианецът си тръгва от Маранело през 2015 г.
В момента Балдисери работи в тима от Формула Рено Eurocup Global Racing Service. Той призна, че все още е силен поддръжник на бившия си отбор и гледа състезанията от F1.
Наскоро италианският специалист даде интервю пред известния италиански блогър за F1 Лео Турини. Балдисери предположи, че най-големият проблем на Скудерията не е самият отбор на Ред Бул, а Макс Верстапен. Нидерландецът се намира в изключителна форма, след като спечели по-голямата част от състезанията в последните две кампании.
„Аз съм човекът, който се възхищава на Васьор, на Льоклер, на Сайнц и на всички, които работят в състезателния отдел“, сподели Балдисери. „Ферари има проблем. Този проблем има име и фамилия- Макс Верстапен.“
Верстапен спечели 19 от общо 22 състезания през 2023 г. Нидерландецът бе победен два пъти от съотборника си Серхио Перес и един път от Карлос Сайнц (Ферари). Според Балдисери, нидерландецът е най-голямата звезда в настоящата ера на F1.
„Всяко поколение има свой символ. [Аeртон] Сена, Шуми, [Люис] Хамилтън. Сега е ред на нидерландеца“, обясни бившият инженер на Ферари. „Той е в кокпита на най-бързия автомобил, но е и най-добрият пилот. Управляван от [Серхио] Перес, болидът Ред Бул е по-малко стратосферен. Има допълнителна разлика, определена от начина на каране. Подобно на Ферари-то на Шуми, когато беше на върха- само Михаел знаеше как да го направи неустоимо.“
Оценявайки представянето на Ферари и Ред Бул, Балдисери смята, че колата на Скудерията не е била толкова далеч от тази на тима от Милтън Кийнс. Той обясни методологията, която го е накарала да направи подобно заключение.
„Когато анализирам един едноместен болид, винаги разглеждам представянето на втория пилот“, обясни Балдисери. „В този смисъл е още по-ясно, че представянето на Ферари не е било много по-слабо от това на Ред Бул-а на Серхио Перес. Другият автомобил беше по-напред, защото беше управляван от извънземно.“
„Също така правилата остават стабилни, което ще помогне на Ферари да стигне по-далеч. Те трябва да работят в екип, за да знаят от какво точно се нуждаят.
„Едно е обаче да настигнеш Ред Бул, но е малко по-трудно да настигнеш Ред Бул и Верстапен“, завърши Лука Балдисери.
New year, new @F1 calendar 🗓️ pic.twitter.com/WECdqRXMhg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 2, 2024