Президентът на Ферари Джон Елкан иска тимът от Маранело да има един лидер, а не двама пилоти, борещи се един с друг в екипа. Информацията е на италианския вестник „Кориере дело спорт“ и е във връзка с предположенията дали Карлос Сайнц ще остане в Скудерията, след като Шарл Льоклер вече подписа нов договор с тима. Испанецът многократно е заявявал, че иска да продължи да се състезава с италианския тим. Неговата амбиция обаче може да се окаже пречка за това, се твърди в публикацията.
„Карлос Сайнц е амбициозен – той работи с идеята да спечели световната титла. Но това напрежение се превръща в проблем за един отбор на Ферари, който е съсредоточен около Льоклер. Подобно разпределение никога не е било потвърждавано, но не е скандално“, пише „Кориере дело спорт“.
Според информацията шефът на Ферари в Гран при Фредерик Васьор е възприел позицията на Елкан, който „иска тим с един лидер и този лидер да е Шарл Льоклер“
Поради тази причина преговорите със Сайнц са станали особено сложни. Твърди се, че от екипа му предлагат контракт само за една година. За възможно напускане на испанския пилот се говори отново и от началото на 2024 г. Връзките на баща му Карлос Сайнц старши с Ауди пак се разглеждат като вариант той да отиде в екипа, подготвящ се за участие в F1 от 2026 г. Намесва се и името на Алекс Албон. В началото на годината бе оповестено, че той преговаря с Уилямс за договора си, тъй като към него има интерес и от други отбори.
Междувременно Льоклер и Сайнц направиха тестове с миналогодишното Ферари SF-23 за Пирели. Двамата караха на пистата Каталуния в Барселона. Това е началото на програмата на италианската компания за развитие на гумите за 2025 г. На пистата Артур Льоклер кара за първи път болид на Ферари от Формула 1. 23-годишният брат на Шарл Льоклер е развоен пилот на Скудерията. 18-годишният Оливър Беърман пък стана резервен състезател на отбора. Той също бе на трасето, където работи с колегите си и учи процедурите на тима.
View this post on Instagram