Проблемите в тима Ферари доведоха до притеснения в Италия, че Шарл Льоклер може да напусне Скудерията. Роденият в Монако пилот по принцип има договор до края на 2024 г. Когато го подписа в края на 2019-та, това бе 5-годишен контракт. Льоклер работи заедно с тима от Маранело, за да преодолее трудностите и тимът да се върне в челото на колоната във Формула 1. Сезон 2022 обаче се оказа сериозно изпитание за нервите на 24-годишния пилот. Гран при на Унгария бе поредната объркана Гран при. Тимът на Ферари бе фаворит на пистата Хунгароринг, но в края на състезанието Карлос Сайнц и Льоклер бяха четвърти и шести. Стратегическите решения от страна на ръководения от Матия Биното екип все още се обсъждат. Самият Биното заяви, че не вижда причина да прави промени сред хората си.
Льоклер почти не проявява нервност или яд публично. В Унгария все пак каза, че не разбира решенията на тима си и иска обяснения. Скудерията все още е на второ място в класирането при конструкторите, но Мерцедес е само на 30 точки. Според италиански източници Шарл може да си тръгне от Маранело ако Ферари е на по-ниска от трета позиция в това подреждане. Подобно нещо изглежда малко вероятно, но в Италия вече не са сигурни в желанието на Льоклер да остане.
„Като че ли Монте Карло и Силвърстоун не бяха достатъчни, а сега и този тактически хаос на Хунгароринг“, написа италианският вестник Гадзета дело спорт.
„Факт е, че по време на сезона Ферари се лута между крайно консервативно поведение и налудничави избори, които реално наказват водещия пилот. (Шефът на Скудерията Матия Биното настоява, че в тима няма разделение на състезателите на първи и втори – б.р.) Контрастът с хирургически точната работа на основните съперници е все по-ярък и води до деликатния въпрос за Шарл Льоклер. Всеки път, когато питуолът на Ферари вземе погрешно тактическо решение, то е в него ущърб. Търпението си има граници и доверието на пилота в екипа зад гърба му все повече се дестабилизира. Това ще е огромен проблем. Дано лятната ваканция донесе някакъв прогрес.“
Тото Волф пък не искаше да каже в прав текст, че стратегията на Ферари в Гран при на Унгария бе грешна. Шефът на Мерцедес опита да обясни по-меко, че в челото винаги е трудно да се взимат решения, а ако си някъде по-назад е по-лесно да рискуваш.
„Не мога да коментирам, защото да се напада един човек винаги е погрешно. Не знам какви причини са имали за тези си действия. Защо решиха да махнат медиума или защо не бяха решили да сложат софт за началото на състезанието. Но според мен това им коства победата. (Колите на) Ферари бяха бързи, просто не успяха за реализират потенциала си.“
„Понякога се налага да се взимат решения, които могат да ти струват (победата в) състезанието. Ако погледнете тези на Ред Бул по отношение на Макс [Верстапен], но те вероятно нямаше да действат по същия начин ако Льоклер бе някъде наблизо и ги преследваше. Винаги е по-трудно да се състезаваш в челото и да уцелиш правилно нещата, защото там си непрекъснато в центъра вниманието. Особено ако сгрешиш“, допълни Тото Волф.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 3, 2022