Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ралф Шумахер: На Биното трябва да му пари под краката, в Италия:...

Ралф Шумахер: На Биното трябва да му пари под краката, в Италия: Отборът все едно е подменен

5793
0
Матия Биното, Ферари
Матия Биното; снимка: Ферари

Ферари завърши първата част от сезон 2022 така, че предизвика нова лавина от критики точно преди лятната ваканция. Ралф Шумахер например посочи, че след Гран при на Унгария на Матия Биното би трябвало вече да му пари под краката.

„Решението на Ферари да сложи гуми хард на колата на Шарл Льоклер е абсолютно неразбираемо. В петък сбъркаха при оценката за износването. Не мисля, че от Ред Бул очакваха подобно нещо. Не разбирам и причината за последния питстоп на Льоклер. Така само изгубиха още две позиции.“

„В момента виждам двама души, чиято работа във Формула 1 е под заплаха: Даниел [Рикиардо] и Матия [Биното]. Би трябвало (на Биното) да му пари под краката, като се има предвид колко рядък шанс е да получиш възможност да се бориш за шампионата с Ферари, а го пропиляваш така небрежно. Така че според мен той ще е в опасност през лятната пауза. Твърде много дребни неща се объркваха и има прекалено много технически проблеми“, коментира Ралф Шумахер

Лео Турини припомни в анализа си случаят от Гран при на Япония през 2018 г., когато Маурицио Аривабене критикува публично инженерния екип на Ферари.

След груба грешка в избора на гуми тогавашният шеф на Скудерията заяви пред журналистите, че в Маранело твърде много инженери са заболи нос в компютрите си, а е необходимо техните познания да се комбинират с практиката и опитът от реалната работа на трасе. Това му коства поста. Изглежда е минала цяла епоха, но нищо не се е променило от тогава. Искам да ме разберете правилно: както и преди, считам, че Аривабене сбърка, но не по същество. Допусна грешка в избора на метод, защото един ръководител никога не бива да напада публично подчинените си. Да ги беше навикал зад закрити врати…“

„След надпреварите в Монако и Силвърстоун у мен се появиха опасения, че Ферари има големи проблеми. Проявяват се в това, че отборът реагира на едно или друго случващо се на пистата събитие, когато трябва бързо да се взимат решения. Дори обобщих, че Скудерията не е готова да се бори за шампионата.“

„Разбирам феновете и разочарованието им. Но въпросът е друг, макар и да звучи кажи-речи по детски: как е възможно да се случи подобно нещо? Откакто в началото на 2009 г. Луиджи Мацола, отговарящ за ефективността на служителите в екипа, бе уволнен, от Ферари по различни причини си тръгнаха много специалисти. През 2010-та след грубата грешка в избора на тактика за Фернандо Алонсо например бе уволнен тогавашният главен състезателен инженер Крис Дайър. Да не припомням, че Ферари няма титла от малко отпреди това.“

„Ако ръководството на отбора е неефективно, то акционерите на Ферари са длъжни да се намесят в ситуацията. Но ако те считат, че е достатъчно да се предприемат някакви мерки за сплотяване на колектива плюс някои кадрови промени, то така и трябва да се постъпи. Ще се създадат допълнителни трудности, ако се изхвърли и бебето заедно с водата. Ферари трябва да се постарае да разреши проблемите си, защото и от питстоповете има какво да се желае. И разбира се, е необходимо да се постараят да спечелят колкото се може повече състезания. Само така ще се постигне психологическа промяна в настроението на отбора и ще се оставят в миналото горчивите обиди и разочарования.“

В Гадзета дело Спорт написаха, че Ферари и Льоклер напълно загубиха шансове за титлата.

„На Пол Рикар и в Унгария Льоклер взе 8 точки срещу 50 за Макс. Верстапен може да пропусне следващите три надпревари в Спа, Нидерландия и Монца и пак ще е лидер в шампионата в Сингапур. Във Франция пилотът пое вината за грешката. В Унгария изборът на гуми бе съмнителен. А Биното хвърли отговорността върху F1-75 – колата необяснимо загуби скорост. Реалността е, че след 13 кръга Ферари загуби шансове за титлата.“

„Как стана така? След фантастичното начало на сезона отборът все едно бе подменен. Проблеми с издръжливостта, грешки на пилотите, докато атакуват – това се забравя. Но недоумението по повод стратегията остава. В Монако беше колебание за смяна на гуми. На Силвърстоун решиха да оставят Льоклер на пистата зад колата за сигурност. В Унгария Биното се кълнеше, че F1-75 нямаше скорост и че загубата няма връзка с гумите. В отбора сами си противоречат. В събота след квалификацията [Карлос] Сайнц заяви, че трябва да изпревари [Джордж] Ръсел възможно най-бързо след старта. На грида Биното каза, че това не е задължително и шансът ще се появи по-късно вследствие на стратегията. „В Мерцедес имаха съмнения и разделиха стратегиите. Защо Ферари не постъпи така?“