Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Макларън уверени, че имат варианти, дори да загубят Пиастри; Волф: Тези...

В Макларън уверени, че имат варианти, дори да загубят Пиастри; Волф: Тези деца да внимават какво пишат из Туитър

3910
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри; снимка: Майкъл Потс

В тима на Макларън са уверени, че имат достатъчно варианти за втория кокпит през сезон 2023 във Формула 1 дори ако загубят Оскар Пиастри. Ситуацията около австралийския пилот бе една от най-обсъжданите теми по време на първия състезателен уикенд след лятната ваканция. Вчера се проведе заседание на отговарящия за договорите на пилотите борд на ФИА за разглеждане споразуменията на Пиастри. В очакване на решението Зак Браун бе убеден, че има достатъчно планове и без пилот няма да остане.

„Мисля, че ще е по-добре да коментираме, когато всичко е ясно, но имаме множество планове. Разполагаме с различни опции. Да видим как ще се получат нещата. След решението (на борда) ще видим накъде ще вървим ние“, заяви главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг

„Опитах аз да взема мястото, но Андреас [Зайдл] забрани, така че този вариант за пилот е изключен!“, пошегува се Браун.

„Имаме тестова програма. Колтън Херта свърши отлична работа. Пато [О’Уорд] бе в колата в края на миналата година и също се справи чудесно. Да, около Алекс [Палу] има друга ситуация – да видим как ще се развие. (Ганаси Рейсинг съди пилота, който подписа с Макларън – б.р.“

По време на уикенда в Белгия шефовете на два от най-големите отбори във Формула 1 – Мерцедес и Ред Бул – на практика подкрепиха позицията на Алпин срещу Пиастри.

„Имам по-големи проблеми, отколкото да вися на балкона и да зяпам как се развива „Мъпет шоуто““, заяви Тото Волф в отговор на въпрос как вижда ситуацията

„Според мен е важно младежките програми да бъдат уважавани. Някои от тези деца трябва да внимават какво пишат из Туитър за мултинационални организации. Но нямам вътрешен поглед към договорите. Вярвам в кармата, вярвам в интегритета. Но не съм тук да съдя, защото не съм наясно със ситуацията от легална гледна точка“, допълни ръководителят на Мерцедес.

Кристиан Хорнер също изтъкна, че не е запознат с точните споразумения и това ограничава възможността за коментар. Според него обаче контрактите не би трябвало изобщо да позволят подобно нещо.

„Чисто договорно погледнато това не би трябвало изобщо да се случва. Ако Рено или Алпин са инвестирали в кариерата на някой младеж, то те го правят, защото имат интерес от тази инвестиция в бъдеще. Очевидно е, че трябва да има елемент на лоялност в тези взаимоотношения. Не разбирам точно бъркотията с контрактите. Но дори това пилотът да си помисли, че няма да кара за Алпин догодина, демонстрира, че нещо не е наред“, обясни все пак Хорнер.