Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Макларън са се справили с внедряването на новия мотор на Рено

В Макларън са се справили с внедряването на новия мотор на Рено

104
0
Тим Гос

В екипа на Макларън са се справили с внедряването на новия мотор на Рено в болида и нямат проблеми с него. Това твърди техническия директор на тима Тим Гос.

Според него екипът от Уокинг не е трябвало да прави големи компромиси с шасито за новия сезон във Формула 1, за да бъде вграден агрегата на френския доставчик.

След 3 поредни неуспешни сезона с Хонда, Макларън прекрати партньорството си с японците и премина към задвижващите системи на Рено. Гос разкри, че промяната е наложила сериозна работа по задната част на кола.

И това се дължало на начина, по който Рено поставя турбото и системите за акумулиране на енергията (ERS). Той е бил доста различен от този на досегашния доставчик Хонда.

„Архитектурата на Рено е много различна, каза Гос. – Имаме две фундаментално различни архитектури на мотора. Едната е използвана от Мерцедес и Хонда, а другата е на Ферари и Рено.

Разликата идва основно от това къде е поставено турбото. При Мерцедес и Хонда компресорът е пред двигателя, турбината е отзад на мотора, а хибридната система MGU-H е по средата на V-то на агрегата.

При Ферари и Рено подходът е такъв, че компресорът е поставен в задната част задвижващата система, като зад него идват MGU-H и турбината. Това изисква много различен подход при направата на шасито и скоростната кутия.“

Гос заяви, че и двата подхода си имат своите предимства и недостатъци. По думите му някои от нещата в подхода на Рено му харесват, но други малко го разочароват. Но в крайна сметка решението за смяна на доставчика е дошло точно навреме.

„Трябваше да конфигурираме шасито наново, да сменим охладителната система и да променим скоростната кутия, за да може тя да бъде вградена, обясни още Гос. – Беше голяма промяна. Но ние свършихме това навреме без значителни компромиси по шасито.

Моторът на Рено ще бъде поставен по-напред в шасито. При Хонда той идваше по-назад заради присъствието на тръбата за засмукване на въздух и шасито ставаше по-дълго. Но от друга страна нямаш турбина, която да излиза от задната част на двигателя, и която да изисква промяна на задното окачване.

Това при Хонда прави работата по-лесна в задната част на мотора. С Рено пък съответно предната част на двигателя става много по-опростена и с това печелиш място за резервоара с гориво. Така можеш да поставиш цялата задвижваща система по-напред.“