Във Ферари не знаят какво да правят, защото новостите им не работят и скоростта им е изчезнала, твърди известният италиански журналист Лео Турини в коментара си след Гран при на Белгия.
„Къде изчезна скоростта на Ферари? Надпреварата (на пистата Спа-Франкоршамп) бе най-лошото състезание на Скудерията от началото на сезона досега. От Ред Бул и преди са демонстрирали превъзходство, но то никога не е било толкова смазващо“, написа Турини след 14-ия кръг от световния шампионат за 2022 г.
„Не ме изненадва поредната победа на [Макс] Верстапен и Ред Бул, а колко голямо е превъзходството им. Защо тогава през целия уикенда Шарл Льоклер и Карлос Сайнц все коментираха, че могат да се борят за победата? Не може да се изключи, че някакви новости в болидите на Ред Бул са се оказали невероятно ефективни. Но пък ще си позволя да припомня, че до края на юли, до самото начало на лятната ваканция всички в един глас твърдяха колко здраво се работи във Ферари по подобряването на болида.“
„Сега чувам, че в Маранело просто не знаят какво да правят, защото техническите им нововъведения не работят. Може и да не е толкова драматично. Но е факт, че само допреди месец от Ферари говореха съвсем противоположни неща.“
„Накрая не мога да се въздържа да не спомена комичния епизод, който развесели всички в края на състезанието. Имам предвид опита на Ферари да даде шанс на Шарл да вземе точката за най-бърза обиколка в ситуация, в която авансът на Верстапен (в генералното класиране) стана почти 100 точки. Господ ми е свидетел, че аз не бих влагал такива усилия. Казвам го с лек ироничен тон, но дали някой ще се почувства по-щастлив, ако вземе тази точка?“, философски заключи Турини.
По време на самата надпревара от Ферари толкова дълго и подробно се съветваха с Льоклер относно тактиката му, че това предизвика коментари и извън Италия. Мартин Брандъл посочи в коментара си, че това бе болезнено да се наблюдава.
„Отборът (вероятно) реши да гони най-бързата обиколка, което изкара Льоклер зад [Фернандо] Алонсо. Шарл трябваше да го задминава и изпусна най-добрия тур на Верстапен с 0,6 сек, плюс което си навлече наказание за превишаване на скоростта в питлейна, върнало го на шесто място. Беше болезнено за гледане.“
„От Ферари твърдят, че няма нужда да променят каквото и да е на питуола си. Но ако вършиш едно и също нещо, не може да се изненадваш, че получаваш един и същи резултат. Напълно разбирам, че по телевизията чуваме само избрани радио съобщения, но изглеждаше като че ли от Ферари се опитват да накарат Льоклер да взима финални решения за гумите, а той няма пълния набор от данни, защото е доста зает с каране.“
„Льоклер няма как да реши за твърдите гуми без да знае кой вече ги използва, дали изобщо някой ги използва и как се представят. Той вече е трети в шампионата, на 98 точки назад при оставащи 8 надпревари. Ако не се случи нещо необикновено, мисля, че всички сме наясно накъде отива първенството“, написа още Брандъл.
Положението във Ферари е такова, че след Гран при на Белгия Матия Биното отказал интервю на Скай Италия заради пререкание между него и журналист от телевизионния канал в Унгария. На Хунгароринг Карло Вандзини поискал обяснение за стратегията да сложат гуми хард на болида на Льоклер. Видимо подразнен, Биното настоял, както обикновено, че тимът не е допуснал никакви грешки.
Това далеч не е първи сблъсък между ръководителя на Ферари в Гран при и журналиста от Скай Италия. Биното от години се дразни на коментарите му, че тимът не е дал на Льоклер достатъчно добър болид, за да се бори за титлата. Този сезон поводите за сблъсъци пък са повече от достатъчно.
The season resumes with another spot on the podium 💪
Watch all-new #SFFullAccess from this weekend’s #BelgianGP 📺#essereFerrari 🔴
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) August 30, 2022