Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В медиите: Във Ферари не знаят какво да правят, новостите им не...

В медиите: Във Ферари не знаят какво да правят, новостите им не работят, Льоклер е зает да кара – как да решава стратегиите

6010
0
Матия Биното, Ферари
Матия Биното; снимка: Спас Генев

Във Ферари не знаят какво да правят, защото новостите им не работят и скоростта им е изчезнала, твърди известният италиански журналист Лео Турини в коментара си след Гран при на Белгия.

„Къде изчезна скоростта на Ферари? Надпреварата (на пистата Спа-Франкоршамп) бе най-лошото състезание на Скудерията от началото на сезона досега. От Ред Бул и преди са демонстрирали превъзходство, но то никога не е било толкова смазващо“, написа Турини след 14-ия кръг от световния шампионат за 2022 г.

„Не ме изненадва поредната победа на [Макс] Верстапен и Ред Бул, а колко голямо е превъзходството им. Защо тогава през целия уикенда Шарл Льоклер и Карлос Сайнц все коментираха, че могат да се борят за победата? Не може да се изключи, че някакви новости в болидите на Ред Бул са се оказали невероятно ефективни. Но пък ще си позволя да припомня, че до края на юли, до самото начало на лятната ваканция всички в един глас твърдяха колко здраво се работи във Ферари по подобряването на болида.“

„Сега чувам, че в Маранело просто не знаят какво да правят, защото техническите им нововъведения не работят. Може и да не е толкова драматично. Но е факт, че само допреди месец от Ферари говореха съвсем противоположни неща.“

„Накрая не мога да се въздържа да не спомена комичния епизод, който развесели всички в края на състезанието. Имам предвид опита на Ферари да даде шанс на Шарл да вземе точката за най-бърза обиколка в ситуация, в която авансът на Верстапен (в генералното класиране) стана почти 100 точки. Господ ми е свидетел, че аз не бих влагал такива усилия. Казвам го с лек ироничен тон, но дали някой ще се почувства по-щастлив, ако вземе тази точка?“, философски заключи Турини.

По време на самата надпревара от Ферари толкова дълго и подробно се съветваха с Льоклер относно тактиката му, че това предизвика коментари и извън Италия. Мартин Брандъл посочи в коментара си, че това бе болезнено да се наблюдава.

„Отборът (вероятно) реши да гони най-бързата обиколка, което изкара Льоклер зад [Фернандо] Алонсо. Шарл трябваше да го задминава и изпусна най-добрия тур на Верстапен с 0,6 сек, плюс което си навлече наказание за превишаване на скоростта в питлейна, върнало го на шесто място. Беше болезнено за гледане.“

„От Ферари твърдят, че няма нужда да променят каквото и да е на питуола си. Но ако вършиш едно и също нещо, не може да се изненадваш, че получаваш един и същи резултат. Напълно разбирам, че по телевизията чуваме само избрани радио съобщения, но изглеждаше като че ли от Ферари се опитват да накарат Льоклер да взима финални решения за гумите, а той няма пълния набор от данни, защото е доста зает с каране.“

„Льоклер няма как да реши за твърдите гуми без да знае кой вече ги използва, дали изобщо някой ги използва и как се представят. Той вече е трети в шампионата, на 98 точки назад при оставащи 8 надпревари. Ако не се случи нещо необикновено, мисля, че всички сме наясно накъде отива първенството“, написа още Брандъл.

Положението във Ферари е такова, че след Гран при на Белгия Матия Биното отказал интервю на Скай Италия заради пререкание между него и журналист от телевизионния канал в Унгария. На Хунгароринг Карло Вандзини поискал обяснение за стратегията да сложат гуми хард на болида на Льоклер. Видимо подразнен, Биното настоял, както обикновено, че тимът не е допуснал никакви грешки.

Това далеч не е първи сблъсък между ръководителя на Ферари в Гран при и журналиста от Скай Италия. Биното от години се дразни на коментарите му, че тимът не е дал на Льоклер достатъчно добър болид, за да се бори за титлата. Този сезон поводите за сблъсъци пък са повече от достатъчно.