Поведението на Макс Верстапен по време на последния състезателен уикенд от сезон 2024 във Формула 1 в Унгария не е било добре възприето в екипа на Мерцедес. Отношението на отделни екипи към пилоти на други отбори по принцип рядко се обсъжда. В случая обаче от месеци има слухове, че Тото Волф се опитва да привлече Верстапен в Мерцедес. Италианското издание на Моторспорт припомня, че австрийският шеф на екипа от Бракли „не губи и минута при внезапната поява на първите пукнатини в изглеждащата до февруари перфектна екосистема на Ред Бул“.
Жак Вилньов сподели по-рано през сезона, че Волф говори за привличане на Верстапен, за да дразни Ред Бул. Наскоро самият Волф определи шансовете на Макс, Андреа Кими Антонели и Карлос Сайнц да станат пилоти на Мерцедес на 33,3% за всеки. В момента обаче се твърди, че отношението конкретно към Верстапен може би е претърпяло промяна.
Причината е поведението на Макс Верстапен по време на Гран при на Унгария. Разпределението на силите е различно в сравнение с това от началото на състезателната година. Ред Бул изгуби инерцията си от първите надпревари и трябва да се бори с няколко съперници на пистата, включително Мерцедес. Волф заяви многократно през последните месеци, че пилот като Верстапен търси възможно най-добрата кола, с която да се състезава. Затова повтаряше, че в Бракли първо трябва да оправят собствения си болид и тогава евентуално да търсят Макс.
F1 W15 има напредък. По време на състезанието в Унгария обаче Верстапен бе изключително критичен към тима на Ред Бул.
„Поведението на Верстапен бе обект на почти единодушни критики. Липсата на уважение към хората, извели го до три титли досега, демонстрира лимитите в характера на Макс“, пише италианското издание на Моторспорт
„Компанията Ред Бул продава енергийна напитка, има агресивна маркетингова стратегия, която може да толерира дори някои подхлъзвания като тези на Верстапен в Унгария. Мерцедес не може. Марката има огромен престиж в света на автомобилния бизнес и не може да толерира отношение като това на Макс от последната надпревара“, се казва още в материала.
В публикацията се твърди, че поведението на Верстапен е било причина за възникнали съмнения у Мерцедес. Въпросът бил дали нидерландецът е подходящ за екипа пилот – като темперамент.
„Всеки цикъл, дори най-славният, приключва в някакъв момент. Тогава са нужни отборни играчи (особено в случая с тима на голям бранд). Хора, които не започват да се тръшкат публично при първия проблем. Верстапен от миналата неделя породи съмнения. В Ред Бул – дали ще държи на тима и по-нататък, а в Мерцедес – дали реално е подходящ да е в роля, включваща функциите на посланик на една толкова голяма компания“, пише още в публикацията.
Във връзка с поведението на Верстапен и диалозите с Джанпиеро Ламбиазе бе припомнен един определен откъс от интервю на състезателния инженер от миналата година. В разговора, в който участват и двамата с пилота, 43-годишният инженер посочи, че отношенията са лесни, когато се побеждава.
„Най-големият ми страх е от момента, когато ще имаме по-голяма конкуренция и няма да печелим всеки старт, защото виждате как се отнася с мен в момента, а бие във всяко състезание. Наистина не очаквам този миг с нетърпение“, коментира Ламбиазе миналата година
Верстапен бе убеден, че всичко щяло да е наред, защото вече имали сезони, през които печелеха по едно-две състезания годишно.
GP in 2023:
„My biggest fear is the moment that we do have increased competition and we’re not winning every race because you see how he’s treating me at the moment and he’s winning every race.“Max Verstappen:
„I think it’s going to be fine.“😬#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/wkl8jxLrqR
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) July 24, 2024