Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Мерцедес не се притесняват за легалността на кормилната уредба

В Мерцедес не се притесняват за легалността на кормилната уредба

3990
0

Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона

Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън обясни по време на обедна пресконференция на пистата Каталуния, че не се притеснява за редовността на новата кормилна уредба на F1W11.

Той заяви, че тя е нова и добавя още един параметър в управлението на пилота. Но е напълно под контрола на състезателя и Алисън не се притеснява дали противоречи на правилата. Означена е като DAS (Dual Axis Steering) и в тима се надяват да бъде полезна през новия сезон.

„Как точно я ползваме и къде, това е нещо, което ще запазим за себе си, заяви Алисън, който обясни, че разработката не е новина за ФИА. “Тя е нещо, за което говорим с федерацията от известно време. Правилата са доста ясни какво е позволено за кормилните системи и ние се чувстваме уверени, че тя отговаря на всички тези изисквания.“

Люис Хамилтън от своя страна също се появи за първи път пред медиите и обясни, че последните 7-10 дни са били доста напрегнати от живота му с началото на подготовката и множеството срещи с инженерите. Включително и такива за уточняване работата на новите системи! Той заяви, че не притеснява относно безопасността на системата, а просто се опитва да я разбере и използва по-добре.

„За мен е е окуражаващо да виждам, че екипът ми продължава с иновациите и се стреми да остане начело в играта“, заяви шампионът

„Възхитен съм, че работя с такива големи умове, които се трудят в страхотен екип.“

Междувременно самото устройство на Мерцедес и начинът му на работа са обект на все по-задълбочени коментари. Според Гари Андерсън, който седи в пресцентъра срещу мен, вероятно става дума за цялостна промяна в работата на кормилната уредба. Като се изтегля кормилният лост, заедно с него се движи и кормилната рейка и се променя цялата геометрия на предните колела. От кадрите се вижда как на правите предният край на гумите се доближава към оста и това помага на обтичането.

След това сходимостта се променя, отваря се, за да се влезе с по-добра стабилност в завоите. Отделно се играе и с POU ставите (Рushrod-on-upright) в щангите на окачването, за да се снижи носът в завоите. Как точно работи всичко бързо ще стане ясно, както и дали ФИА ще позволи системата да се използва в състезанията. Ако това се случи, вероятно тя бързо ще бъде копирана от останалите.