Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Не може да се говори за замразяване на развитието на двигателите

Волф: Не може да се говори за замразяване на развитието на двигателите

48
0
Тото Волф

Ферари и Рено определено се надяват замразяването на развитието на моторите да бъде отменено, за да могат да подобрят своите агрегати за следващата година. Мерцедес от своя страна изключва подобна възможност. Тото Волф обяснява, че в основата на това мнение не се крие желанието, да се запази предимството установено тази година. Според него по-важни са други фактори.

„Първо трябва да се установи, как ще се финансира подобно развитие“, обяснява Волф. „Освен това има и логически предизвикателства. Имаме три клиентски отбора, с двигателите за нашите коли стават общо осем. За да получи всеки клиент своите задвижващи системи в един и същи момент, тогава развитието трябва да спре доста рано.

Това ще е съвсем различно например при Хонда, които трябва да направят общо две системи. Или пък при Ферари, които трябва да произведат шест.“

Мерцедес ще снабдява и през 2015 г. общо четири отбора, докато Рено и Ферари остават с по три, а Хонда ще дава задвижващи системи само на Макларън. Някои обвиняват Мерцедес в двоен стандарт, защото благодарение на едно изключение, те имаха право да доразвият своята кола за DTM въпреки ще и там развитието е замразено. Волф обаче обяснява, че нещата са съвсем различни във Формула 1.

„Има огромна разлика“, продължава Волф. „В DTM хомологацията бе замразена за следващите две години. Така ние няма да можем да променяме нищо по колата. Нито механични части, нито аеродинамични части, нито нещо по двигателя.

Във Формула 1 нещата са различни, защото до следващата година могат да се променят 48% от частите в задвижващата система, а даже за по-следващата ще са разрешени още 25%. Така ще не може да се говори за замразяване на развитието. Ако ви кажа, колко много неща могат да се променят в тези 48%, ще ви стане ясно, че това засяга цялата система.

Това, което искат да постигнат нашите конкуренти, е да могат да правят стъпки на развитие и по време на самия сезон, защото до февруари няма да може да се преработи целия спектър на тези 48%, а тогава е хомологацията и няма да могат да правят нищо до края на юни.“

След като вече мина почти цял сезон с новите задвижващи системи, за всички е ясно, че Мерцедес са се справили най-добре със задачата си. Има обаче различни мнения за това, с колко изостават Ферари и Рено и дали в новата фаза на развитие някой от конкурентите ще успее да настигне германците. Ако това не стане и Хонда не предоставят добра система на Макларън заплахата за още един сезон доминиран от Мерцедес изглежда реална.

През този сезон всички квалификации са спечелени от кола със задвижваща система на Мерцедес, като 15 от тях са за заводския отбор. При състезанията 13 от 16 състезания са спечелени от пилотите на Мерцедес, а три от Даниел Рикиардо, но те са при специфични обстоятелства.

„Формула 1 се нуждае от конкуренция“, смята обаче Волф. „Ние не искаме да установяваме доминация, защото трябва да се гледа Формула 1 като цяло, а не само личния ни интерес. Правилата за развитието на двигателите са доста отворени и не може да се говори за замразяване.“