Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Пирели доволни от първото си състезание на Хокенхайм

В Пирели доволни от първото си състезание на Хокенхайм

30
0
Себастиан Фетел,Фернандо Алонсо

За Пирели състезанието на Хокенхайм бе първо след завръщането на фирмата във Формула 1. Въпреки това след 67 направени обиколки италианските продукти не поднесоха неприятни изненади на пилотите и в крайна сметка на подиума се качиха трима световни шампиони.

„Точно това си помислих и аз когато наблюдавах пресконференцията – трима шампиони на подиума“, заяви и Пол Хембри, спортният шеф на Пирели. Фетел в крайна сметка бе наказан с 20 секунди, но и заелият третото място след наказанието Кими Райконен също е сред шампионите във Формула 1. За Хембри това едва ли е случайност.

„Още преди началото на сезона казахме – както винаги ще изплуват обичайните заподозрени при борбата за титлата. Няма съмнение поне според нас, че след 20 състезания ще спечели най-добрата кола и най-добрия състезател. В момента в челото виждаме събрано много качество.“

Фернандо Алонсо стартира от първа позиция и нямаше никакви проблеми да контролира състезанието, залагайки на стратегия с две спирания в бокса. Едва при второто си спиране в бокса той сдаде за малко водачеството. След дъждовната квалификация пилотите имаха свободен избор за сухите гуми в неделя – меки или софт. Едва 5-ма, Камуи Кобаяши (Заубер), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), двамата пилоти на Маруся, Тимо Глок и Шарл Пик, както и Нико Розберг (Мерцедес), заложиха на по-твърдите.

Първите шестима пилоти заложиха на тактика с две спирания в бокса. Михаел Шумахер сложи доста късно нов комплект меки гуми и бе най-добре класиралия се пилот с три стопа – седми.

„Отборите нямаха много възможност да тестват сликовете и затова трябваше да разчитат на доста разчупена стратегия. Въпреки това се получи едно много интересно до самия край състезание. Победителят победи едва с няколко секунди преднина и силите бяха доста изравнени. Всички в челото заложиха на две спирания с използване на сместа медиум в последната част на надпреварата.

Това бе и на важната част, защото пилотите трябваше да внимават много за поведението на своите гуми, за да запазят качествата им до края. Видя се, че най-добрите пилоти знаят, как да извлекат максимума от P Zero White.“