Пирели направи първа оценка на новите меки гуми, които ще се използват догодина. Италианският производител не знае дали тези смеси ще отговарят на очакванията и ще покажат достатъчно издръжливост по време на състезанията. Всички F1 отбори признаха, че новата смес (С6) е прегрявала още преди да е изминала пълна летяща обиколка.
В Пирели все още не знаят къде ще използват новата най-мека смес C6. По време на вчерашните тестове се оказа, че тя е добра само за „част от обиколката“ и не показва толкова голяма издръжливост. Освен това F1 отборите се оплакаха от сериозно прегряване още в първата скоростна обиколка на пистата Яс Марина.
Ексклузивният доставчик гуми за F1 въвежда допълнителна мека смес в гамата си за определени градски писти през 2025 г. Целта е да се предложи по-добро представяне и отваряне на повече възможност за стратегии.
Първоначалната идея бе е новата смес на Пирели да бъде разглеждана като вариант за пистите в Монако, Канада, Сингапур и Лас Вегас. Потенциалът й обаче остава крайно, след като F1 отборите я изпробваха в Абу Даби. Всички те установиха, че тя прегрява още преди да е изминала пълна летяща обиколка
Спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола призна, че разположението на пистата в Абу Даби и високите температури не са били идеални условия, за да се направи правилна оценка на новата мека гума. Затова сега е необходим допълнителен анализ, преди да се реши къде точно може да се използва догодина.
„С6 работи добре за някои отбори, или малко по-добре от С5 за някои от тях, но подобно за други“, обясни Изола.
„Усещането беше, че тя работи добре в първата част на пистата. Но в третия сектор, където се изисква доста голямо сцепление, има висока деградация още от първата обиколка. Ако данните потвърдим тази индикация, това означава, че трябва да обмислим състезанията, в които ще изберем гумата C6.“
„Първоначалната идея беше Монако, Монреал, Сингапур и Лас Вегас. Но първо ще разгледаме данните, за да видим как се представи C5 тази година и след това ще вземем решение за 2025-та“, добави спортният директор на Пирели за F1.
Запитан дали деградацията на новата мека гума е била по-висока от очакваното, Изола отговори така: „Трудно е да се разбере, защото C6 е тестван само няколко пъти.“
„Тестът в Абу Даби беше важен за нас, за да разберем колко мека е тя. Изглежда, че е добра за част от обиколката, но вероятно не е достатъчна, за да я изберем специално за тази писта“, обясни спортният директор на Пирели за F1.
В Пирели все пак остават окуражени и от представянето на другите типове гуми за сезон 2025, които бяха изпробвани в Абу Даби. Според Изола, новите гуми трябва да подобрят целостта, да намалят прегряването и да сведат до минимум грейнинга. Изглежда, че по-постоянната разлика между смесите е постигната въз основа на ранния анализ на теста
„Те се движеха при по-високи температури от очакваното. Фактът, че прегряването беше подобно, е добра новина. Това означава, че при нормални условия то вероятно е по-малко“, каза той.
„Абразията е по-ниска. Това е друг елемент, който искахме да подобрим, защото тази година имахме известно грейнинг, който искаме да намалим. Тествахме и останалите пет смеси. Делтата между тях изглежда е доста добре разпределена. С2 е по-близо до С3, докато между всяка отделна смес има повече или по-малко половин секунда разлика“, заключи Марио Изола.
The last day of track action to end the 2024 Formula 1 season took place in Abu Dhabi today. The Yas Marina circuit hosted the usual end of season test, that for several years now has taken place after the final Grand Prix. https://t.co/cFmFwwmt3Q pic.twitter.com/YjIRrqzCHT
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 10, 2024