Начало Избрани В Пирели не знаят дали новите меки гуми ще отговарят на очакванията...

В Пирели не знаят дали новите меки гуми ще отговарят на очакванията на отборите

650
0
меки гуми на Пирели
снимка, Пирели

Пирели направи първа оценка на новите меки гуми, които ще се използват догодина. Италианският производител не знае дали тези смеси ще отговарят на очакванията и ще покажат достатъчно издръжливост по време на състезанията. Всички F1 отбори признаха, че новата смес (С6) е прегрявала още преди да е изминала пълна летяща обиколка.

В Пирели все още не знаят къде ще използват новата най-мека смес C6. По време на вчерашните тестове се оказа, че тя е добра само за „част от обиколката“ и не показва толкова голяма издръжливост. Освен това F1 отборите се оплакаха от сериозно прегряване още в първата скоростна обиколка на пистата Яс Марина.

Ексклузивният доставчик гуми за F1 въвежда допълнителна мека смес в гамата си за определени градски писти през 2025 г. Целта е да се предложи по-добро представяне и  отваряне на повече възможност за стратегии.

Първоначалната идея бе е новата смес на Пирели да бъде разглеждана като вариант за пистите в Монако, Канада, Сингапур и Лас Вегас. Потенциалът й обаче остава крайно, след като F1 отборите я изпробваха в Абу Даби. Всички те установиха, че тя прегрява още преди да е изминала пълна летяща обиколка

Спортният директор на Пирели за F1 Марио Изола призна, че разположението на пистата в Абу Даби и високите температури не са били идеални условия, за да се направи правилна оценка на новата мека гума. Затова сега е необходим допълнителен анализ, преди да се реши къде точно може да се използва догодина.

„С6 работи добре за някои отбори, или малко по-добре от С5 за някои от тях, но подобно за други“, обясни Изола.

„Усещането беше, че тя работи добре в първата част на пистата. Но в третия сектор, където се изисква доста голямо сцепление, има висока деградация още от първата обиколка. Ако данните потвърдим тази индикация, това означава, че трябва да обмислим състезанията, в които ще изберем гумата C6.“

„Първоначалната идея беше Монако, Монреал, Сингапур и Лас Вегас. Но първо ще разгледаме данните, за да видим как се представи C5 тази година и след това ще вземем решение за 2025-та“, добави спортният директор на Пирели за F1.

Запитан дали деградацията на новата мека гума е била по-висока от очакваното, Изола отговори така: „Трудно е да се разбере, защото C6 е тестван само няколко пъти.“

„Тестът в Абу Даби беше важен за нас, за да разберем колко мека е тя. Изглежда, че е добра за част от обиколката, но вероятно не е достатъчна, за да я изберем специално за тази писта“, обясни спортният директор на Пирели за F1.

В Пирели все пак остават окуражени и от представянето на другите типове гуми за сезон 2025, които бяха изпробвани в Абу Даби. Според Изола, новите гуми трябва да подобрят целостта, да намалят прегряването и да сведат до минимум грейнинга. Изглежда, че по-постоянната разлика между смесите е постигната въз основа на ранния анализ на теста

„Те се движеха при по-високи температури от очакваното. Фактът, че прегряването беше подобно, е добра новина. Това означава, че при нормални условия то вероятно е по-малко“, каза той.

„Абразията е по-ниска. Това е друг елемент, който искахме да подобрим, защото тази година имахме известно грейнинг, който искаме да намалим. Тествахме и останалите пет смеси. Делтата между тях изглежда е доста добре разпределена. С2 е по-близо до С3, докато между всяка отделна смес има повече или по-малко половин секунда разлика“, заключи Марио Изола.