В Ред Бул като че ли не могат да се разберат точно колко работа е вършел Ейдриан Нюи през последните няколко години в тима от Милтън Кийнс. Отдавна се знае, че английският конструктор не посвещаваше 100% от времето си на проектите за Формула 1. Новината, че напуска през пролетта на следващата година обаче доведе до неочаквани коментари. Макс Верстапен обясни в Маями, че искал Нюи да остане – заради характера и познанията му. Нидерландецът обаче неколкократно подчерта намалената роля на инженера.
„Не бих казал, че не вършеше нищо, но ролята му се промени“, заяви Верстапен.
Хелмут Марко също каза, че Нюи не се занимаваше с ежедневни задачи. Съветник на Ред Бул в F1 обаче наблегна в коментара си пред австрийския „Кронен Цайтунг“ какво е контролирал английският конструктор, от когото по-високо възнаграждение взима единствено Верстапен.
„Това, разбира се, е голяма загуба за Ред Бул Рейсинг. Той може и да не участваше постоянно в ежедневната работа, може да не обръщаше внимание на абсолютно всеки един детайл, на всеки винт, но Нюи бе човекът, който контролираше сложната система от аеродинамика и механично сцепление на цялата кола. И неговите невероятни успехи го превърнаха в легенда“, каза Марко
„Ние изградихме млад екип инженери през последните години, така че сме в добра позиция. Но разбира се, през 2026 г. ще има нови правила. При такива смени на регламента обикновено Ейдриан пръв ги тълкуваше оптимално“, посочи още Марко.
Макар да няма официална информация, отсега се разсъждава по въпроса дали Нюи ще продължи да работи във Формула 1 и ако това стане – за кой отбор. От Ферари полагат неимоверни усилия да привлекат най-после английския конструктор. От Маранело са го канили неколкократно да работи при тях. Досега Нюи им е отказвал.
Днес бе оповестена информация, че и от Уилямс са се свързали с Нюи. Според информация на уебсайта racingnews365.com шефът на тима от Гроув Джеймс Ваулс се е свързал с английския инженер. Ако има оферта, то тя би имала основно сантиментална стойност за Нюи заради успехите, които постига през 90-те години на XX век със създадения от Сър Франк Уилямс отбор. Не е ясно как тимът би могъл да си позволи конструктора. Понастоящем Уилямс, въпреки богатата си история, е един от малките отбори във втората половина на колоната в F1.
Скай Спортс пък тиражира неофициална информация, че в Ред Бул имало и доволни от напускането на Нюи служители. Ставало дума за хора от конструкторския екип, които се чувствали недооценени и се дразнели от признанието, давано на англичанина за цялата кола на тима
„В конструкторския отдел (на Ред Бул) има хора, които са доста доволни, че Нюи си тръгва. Те намират работните му методи за претенциозни. Освен това смятат, че сега ще имат шанса да докажат, че не всичко зависи от Ейдриан Нюи. Самият Нюи обаче се чувствал недооценен за свършената от него работа, особено на фона на търканията и разправиите – гражданската война в екипа, създала една толкова некомфортна работна среда за него“, се казва в коментара на Скай Спортс.
View this post on Instagram