В Ред Бул са допуснали грешка с избора на задно крило за уикенда в Лас Вегас и нямат възможност да го сменят. Хелмут Марко бе попитан дали няма вариант тимът да докара от фабриката си нов вариант на задното крило за следващите сесии от уикенда. Отговорът му, цитиран от motorsport.com, бе кратък: „Не“.
Болидите на Ред Бул са били с до 7 км/ч по-бавни на правите от Мерцедес и Макларън. Голяма част от причината е в избраната конфигурация на задното крило. В тима са опитали различни неща, за да подобрят положението, но не са успели.
„Нямаме друго задно крило, по-малко задно крило, каквито може да се видят при съперниците ни. Такова би било от помощ, разбира се“, допълни австрийският съветник на Ред Бул
Според Марко потенциалът на Ред Бул все пак е по-добър от показаното в свободните тренировки в началото на състезателния уикенд в Лас Вегас. Той посочи, че екипът не е правил опити с меките гуми, а в дългите серии е постигнат частичен успех.
„Някои обиколки бяха конкурентоспособни, но след това задните гуми спираха да държат. Тук-там имаше проблясъци на скорост. Сега трябва да постигнем постоянство в темпото. Нужен ни е повече баланс. Можем да постигнем подобрение в един бърз тур. Но в момента износването на гумите е проблем в дълги серии. Утре е нов ден. Виждали сте го безброй пъти. Някои пилоти са бързи в петък или четвъртък, но това не означава, че ще са бързи в състезанието. Ние със сигурност ще направим забележима крачка напред“, каза още Марко.
Макс Верстапен остана 17-ти в петъчните свободни сесии в Лас Вегас, след които неколкократно повтори, че се е чувствал все едно кара на лед
„Беше наистина страшно хлъзгаво. Мисля, че имахме проблем да накараме гумите да работят, особено в един бърз тур и съответно изостанахме значително в темпото. В дълги серии започнахме тренировките в малко по-добра форма, но все още трябва да изпипаме някои неща. На пистата е много студено – условията тук са наистина уникални. Но в крайна сметка са едни и същи за всички, така че трябва да разберем къде бъркаме. Големият проблем при нас определено е липсата на сцепление. Чувството е все едно караш на лед“, коментира Верстапен.
Серхио Перес бе 19-ти от 20 пилоти в подреждането. Според него дългите серии изглеждали малко по-обещаващи.
„Основно имахме грижи с баланса в нискоскоростните секции. Задницата бягаше много, имаше грижи и със задното крило. Нужно ни е подобрение, особен в една бърза обиколка“, добави Перес.
View this post on Instagram