Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Рейсинг Пойнт с амбиции да бъдат най-добри от останалите

В Рейсинг Пойнт с амбиции да бъдат най-добри от останалите

1140
0
Серхио Перес
Серхио Перес, снимка: Майкъл Потс

Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона

Новият болид на Рейсинг Пойнт RP20 бе определен от доста експерти като клонинг на миналогодишния Мерецедес F1W10. Колата е наистина доста по-близка до Мерцедес, отколкото до миналогодишния болид на тима от Силвърстоун.

Но както обясни техническият директор на тима Анди Грийн, миналогодишната кола е имала два много сериозни проблема. Първият е бил лошият баланс с тесен прозорец за настройване, а вторият – проблемно поведение на спънатите трасета с бавни завои.

Колата през миналия сезон бе проектирана през тежко проблемната за екипа 2018 г. След няколко успешни години преди това, болидът категорично не бе добър, а проектирането му бе недофинансирано. Форс Индия в предходните години бе най-добрият тим от останалите, но въпреки по-големите ресурси на Лорънс Строл и партньорите му, тимът бе затруднен много със семплия проект от предходната година.

„Започнахме на практика на бял лист хартия, което бе доста вълнуващо, защото не сме били в подобна позиция от много време, отбеляза Грийн.

– Използвахме всичко научено през последните години и някои от идеите на съперниците (не го скри), за да оптимизираме колата за последния сезон в настоящия формат на правилата.“

снимка: Рейсинг Пойнт

Грийн е един от опитните и най-словоохотливи конструктори във Формула 1 и заяви още, че се надява в новия проект двете ахилесови пети – балансът и скоростта на бавните писти, да са излекувани. Според предварителните данни за колата, включително от изпитанията на симулатора, новият болид би трябвало да е доста по-добър и Рейсинг Пойнт да се опита да се бори успешно със съперниците в средата на колоната.

„Пилотите ни Чеко и Ланс очакват значителна разлика в поведението на колата на пистата и вече я откриха по време на работата си в симулатора. Сега трябва да видим как стоят нещата на пистата“, заяви още Грийн.

Тази сутрин Перес за дълго време бе най-бързият на пистата с време 1:17,375 мин, като използва гумите С3 на Пирели. Ботас с С3 го измести все пак от върха с време 1:17,313 мин. До 12 часа местно време мексиканският пилот направи 43 обиколки с новия болид на Рейсинг Пойнт.