В екипа на Рено са притеснени от възможна голяма промяна в правилата за задвижващите системи във Формула 1 от 2021 г. Това заяви управляващият директор на компанията за F1 Сирил Абитебул.
Предложението на шефовете на спорта са след 2020 г. конфигурацията от 1.6-литров 6-цилиндров хибриден турбомотор да се запази, но да има промени, сред които премахването на системата MGU-H и по-високи обороти на агрегатите и ограничение в развитието по време на сезона.
„Бихме искали да избегнем повторното започване от нулата по отношение на двигателите, каза Абитебул. – Ако погледна вложените в мотора инвестиции и отделеното време, за да достигнем до настоящия етап на развитие, честно казано, да стартираме отново отначало е доста плашещо.
Смятам, че всички се надяваме на конструктивен диалог и бързо решение в ситуацията. Като казвам това обаче, ние няма да се съгласяваме с това да има нови двигатели, без да знаем как ще изглежда Формула 1 през 2021 г.“
Абитебул също така смята, че правилото за използване на само 3 задвижващи системи за целия сезон ще причини много главоболия на тимовете за 2018 г. До миналия сезон разрешените агрегати бяха 4, а намалението идва в комбинация с увеличаването на състезанията с едно – от 20 на 21.
„Знаехме, че това правило ще влезе в сила и изградихме нашите планове и стратегии около него, каза Сирил. – Но аз продължавам да не смятам, че това е правилно за F1. И в следващите дискусии с ФИА и ФОМ ще се опитаме да го променим.“