В Уилямс се опитват да намерят повече скорост в квалификациите. Британският тим иска да повиши темпото си в събота, което да се изравни до нивото на представяне на FW44 в състезателен режим.
До момента Уилямс има актив от три точки, спечелени от Алекс Албон. Пилотът от тайландски произход се класира в челната десетка в Мелбърн и Маями, а на Имола остана само на косъм от точките. Във всяка една от тези надпревари той стартира от дъното на стартовата решетка в F1.
Резултатите в челната десетка са показателни за потенциала на новото поколение автомобили на Уилямс. Също така сочат, че FW44 може да се превърне в редовен претендент за зоната на точките, ако отборът успее да се класира по-добре в квалификациите.
„Трудно е да спечелиш точки, когато се класираш на 18-та или 19-та позиция„, каза шефът на Уилямс Йост Капито.
„Трябва и малко късмет, за да се случи нещо пред вас. Въпреки това състезателната скорост и представянето на автомобила в състезанията са наистина добри.“
„Алекс отново направи изключително състезание [в Маями]. Той е фантастичен пилот и може да го докаже. Това показва потенциала на автомобила FW44. Той може да има темпото на тимове в средата на колоната. Просто трябва да подобрим представянето си в квалификациите.“
„В състезание като това в Маями знаеш, че всичко може да се случи и просто трябва да се пазиш от неприятности. Мисля, че пилотите изпитват затруднения в това едновременно да натискат докрай и да остана спокойни. Алекс е брилянтен в това отношение.“
Капито смята, че отборът може да се изкачи нагоре в решетката, след като оптимизира подготовката си за гумите във важната следобедна сесия в събота. За съжаление случаят в Маями не бе такъв.
„Причината беше в подготовката на гумите. Температурата на пистата беше с пет градуса по-висока в предишните няколко сесии.“
„Затова преценихме, че трябва да третираме гумите по малко по-различен начин, за да ги загреем. Предната и задната част не бяха балансирани. И това беше всичко.“
„Ако имате само два шанса и не се справите първия път, е много трудно да се справите след това, защото сте подложени на голямо напрежение.“
В очакване на Гран при на Испания този уикенд, ръководителят на отдела за представяне на автомобилите в Уилямс Дейв Робсън каза, че познатото трасе в Барселона ще ускори работата по настройките на болида FW44.
Британецът отбеляза, че сега автомобилът е много различен от този, с който тимът излезе на пистата по време на предсезонните тестове. Робсън повтори призива на Капито за подобряване на темпото на FW44 в квалификациите.
„Пилотите и инженерите познават много добре особеностите и тънкостите на тази писта. Въпреки че балансът на автомобила и поведението на гумите ще се различават от тези през февруари, имаме добра представа какво да очакваме и върху кои области ще трябва да работим“, каза Робсън.
„Автомобилът се е променил доста от февруари насам. Много по-горещите условия на пистата ще създадат съвсем различни проблеми. Показахме окуражаващо състезателно темпо в последните няколко събития. Сега усилията ни са насочени към това да постигнем същото ниво на представяне в квалификациите. Ако успеем да направим, ще бъдем в много по-силна позиция занапред“, завърши Дейв Робсън.
Британският екип ще предостави свой автомобил на Ник де Врийс. Нидерландецът ще кара в първата свободна тренировка в Барселона.
Ready to hear the ROAR again soon 😍🔊 pic.twitter.com/9PcyHoY7nA
— Williams Racing (@WilliamsRacing) May 18, 2022