Спортният директор на Мерцедес Тото Волф обясни тази вечер в Монако, че тимът на практика не е имал никакъв шанс да се бори за победата и единствено са се опитвали да изведат поне Валтери Ботас на подиума, но не са успели.
„Имахме два избора да „загубим” от [Макс] Верстапен или да „загубим” от [Даниел] Рикиардо”, с усмивка обясни стратегията австриецът. „Валтери имаше проблеми с гумите още от втората, третата обиколка и когато доближихме трафика, ние избрахме да покрием Макс. Ферари бяха много далеч напред и реално нямахме никакъв шанс да се борим с тях, нищо, че на моменти изглеждаше как разликата е няколко секунди. Чухме по радиото как [Себастиан] Фетел е в режим на двигателя 5, а те имаха отлично темпо. Валтери направи страхотно състезание с реално не така лесна за каране кола до края, особено когато излезе кола за сигурност и гумите изстинаха.”
Тото Волф поздрави съперниците за успеха днес. Той, допълни, че италианците са открили магията в работата с гумите, защото досега от началото на сезона в Мерцедес не е имало състезателен уикенд, в който и двете коли да са работили както трябва с тях. Освен това изобщо не е ясно как се случва това, защото колите имат различно поведение с едни и същи гуми и близки настройки.
Волф не се впусна и критика към стратегията на Ферари или нещо подобно, а обясни, че вероятно наистина е имало разлика в темпото и т.н., но това е част от състезанието и вече не Мерцедес е в центъра на вниманието при близкото представяне на пилотите им.
Той категорично отрече битката с Ферари да е загубена този сезон и обясни, че Мерцедес са конструирали една много бърза кола за почти всички писти, а не за Монако или Сингапур и битката тепърва предстои, но Ферари има очевидно предимство в разбирането на гумите и това им носи успех.
Now that was some battle… @ValtteriBottas #MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/fEmx0BKQWU
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 28, 2017