Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вили Вебер се съмнява дали Фетел ще се справи с напрежението във...

Вили Вебер се съмнява дали Фетел ще се справи с напрежението във Ферари

77
0
Себастиан Фетел

Бившият мениджър на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер Вили Вебер се съмнява дали Себастиан Фетел ще се справи с напрежението във Ферари.

Немският пилот напуска Ред Бул в края на сезона и отиването му в Маранело се приема като факт в падока. Присъединяването му към Скудерията обаче не е официално потвърдено досега. Въпреки това Вебер сподели, че четирикратният носител на короната в F1 е такъв характер, че може да не подхожда на задачата.

– Себастиан е много по-чувствителен от Михаел. Напрежението във Ферари е много по-голямо, отколкото където и да е другаде, когато нещо не работи добре. Там далеч не винаги всичко е цветя и рози, има и много политика. Според мен ако един Фернандо Алонсо не може да се справи със ситуацията, то никой не може – сподели Вебер.

Бившият пилот от F1 Роберт Кубица, който в момента се състезава в световния рали шампионат, също има резерви относно Себастиан:

– Според мен Фетел не е толкова силен, колкото Фернандо,който дори без силен автомобил продължаваше да печели състезания.

Михаел Шумахер отиде във Ферари през 1996 г. като световен шампион от 1994 и 1995-та и бе жизненоважна част в процеса на изграждане на екипа, докато се стигна до най-успешния период в историята на тима. Германецът спечели 5 поредни титли – от 2000 до 2004 г. Спортът обаче се промени в такава степен, че Фетел просто не може да повтори пътя на именития си сънародник.

– Михаел имаше полза от неограничените тестове и близкото сътрудничество с доставчика на гуми Бриджстоун – заяви съветникът на Ред Бул Хелмут Марко. – Това са предимства, които в наши дни не съществуват.

Според италианския Аутоспринт пък резултатите от първите аеродинамични изпитания на проекта за болида за догодина (наименован „666”) не са добри. Инженерите в Маранело не били доволни от цифрите. Колата за 2015 г. ще е първата, създадена изцяло под ръководството на техническия директор Джеймс Алисън.