В Ямаха все още не знаят каква е причината за слабото темпо на Фабио Куартараро в Гран при на Тайланд. Световният шампион финишира на 17-та позиция на мократа писта Чанг и си тръгна с нула точки. По този начин той загуби огромна част от преднината си във временното класиране.
Куартараро потегли от четвърта позиция в дъждовното състезание в Тайланд. Французинът направи лошо потегляне и се срина до 11-то място след като излезе извън очертанията на трасето. След това той допусна нова грешка и се озова в дъното на колоната. Пилотът на Ямаха така и не успя да си пробие път и завърши извън зоната на точките. Куартараро изостана както от съотборника си Франко Морбидели, така и от съперниците си за титлата Алейш Еспаргаро (Априлия) и Франческо Баная (Дукати).
Веднага след финала на надпреварата, Куартараро се прибра в гаража на Ямаха. Също така той отмени всички срещи с медиите. Междувременно японският производител така и не обясни причината, която е довела до проблемите на световния шампион.
„Както можете да си представите, това не беше ситуация, с която искахме да се справяме. каза шефът Масимо Мерегали.
„Не сме говорили с Фабио след състезанието. Вероятно той е бил много разочарован и огорчен и е отишъл направо в офиса си, за да се успокои малко.“
„Трудно ни е да направим преценка, докато не говорим с Куартараро. Трябва да го изслушаме, след което да проверим данните и да видим дали съвпадат. Много трудно да се разбере какво точно се случи. Със сигурност за всички това състезание беше рисковано, защото направихме всички сесии на сухо, а след това се състезавахме на мокро.
„Постъпихме по същия начин в Индонезия, но там се качихме на подиума. Тук беше точно обратното. Причината е много неясна. Трябва време, за да разберем защо се получи така“, добави шефът на Ямаха.
Пилотът на Кал Кръчлоу следваше Куартараро и дори в един момент бе пред него. Британецът вярва, че 23-годишният състезател също е имал проблеми с налягането на предната гума.
„Той е добър състезател на мокро, защото миналата година стана трети в Льо Ман, а тази година той се качи на подиума в Мандалика“, каза Кръчлоу.
„Честно казано, моторът на Ямаха не е най-добрият на сухо. Въпреки всичко Куартараро кара толкова добре на сухо и прави разликата.“
„В дъжда всички карат толкова добре, колкото и преди. Все пак проблемите ни с мотора са още по-увеличени. Затова трябва направим още подобрения“, продължи британецът
„Видях, че [той се бори с предната гума]. Единственото, което можех да направя, беше да го изпреваря. Също така Единственото добро нещо, което успях да направя в това състезание, беше да натисна спирачката. Останалото беше чиста загуба на време.“
„Когато спирате рязко, отново увеличавате натиска върху предната част. Така че сте в ситуация, в която не можете да спечелите. Фабио завиваше точно така, както и аз и не можеше да влезе добре завоите. След това се забавя, увеличава газта и няма сцепление със задната част на мотора. Знаем, че той е добър състезател за мокро време, така че е жалко, че финишира извън топ 15“, завърши Кал Кръчлоу.
😬🌧
We’ll come back stronger in Australia 💪#MonsterYamaha | #MotoGP | #ThaiGP pic.twitter.com/qfK178WzZX
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) October 2, 2022