Още преди да е започнала 3-седмичната пауза във Формула 1 започнаха да се появяват какви ли не спекулации. Слуховете за размени на местата на пилотите започнаха да се тиражират с пълна сила. Главните герои в тези спекулации са Бътън, Барикело и Маса.
Докато продължава задочният диалог чрез пресата между Франк Уилямс и Дженсън Бътън, който започна да сменя желанието си за това, къде иска да кара по-често от бельото си, 3-кратния световен шампион Нелсън Пикет хвърли първата трансферна бомба. „Можете вече спокойно да напишете, че Барикело подписа 2-годишен договор с БАР”, заяви Пикет пред бразилските колеги от Estado de Sao Paulo.
В случай че това се окаже истина, Барикело ще напусне тима на Ферари след шест години работа и една година преди изтичането на договора му.
Това би освободило място до световния шампион Михаел Шумахер за бившия тест пилот на „скудерията” Фелипе Маса. Въпреки че самия Маса упорито отрича че ще се завърне при „червените” всичко говори за това че през следващата година той ще стои зад волана на F2006.
„С удоволствие бих задържал Фелипе за още една година в отбора, но вече е твърде късно за това”, заяви Петер Заубер наскоро пред Gazzetta dello Sport.
От друга страна в интервю за същия вестник Маса обясни, че за него не би било проблем да бъде съотборник на Михаел Шумахер. „Ако успея да го победя, това би означавало, че съм готов да стана световен шампион.” Все още бразилецът обаче не е говорил със своя сънародник Барикело относно възможното му завръщане във Ферари. „С Рубенс сме приятели и често вечеряме заедно, но честно казано рядко говорим за работа. Все пак се надявам на скорошно решение на нещата.”
Барикело пък ловко се измъкваше от въпросите на журналисите по време на Гран при на Унгария. „Всички вече ме питат дали ще карам през следващата година за БАР или не. В момента обаче всичко е възможно. Все пак нямам какво друго да кажа, освен това, което съм повтарял неколкократно до сега: притежавам договор с Ферари за следващата година. Наистина няма повече какво да кажа.”
Преди няколко дни Барикело сам наля вода във воденицата след като потвърди, че с приятеля си Жил де Феран е провел разговор за бъдещето си. „Жил ми е много добър приятел и винаги, когато се срещнем провеждаме дълги разговори. Така бе и последния път, факт заради които се появиха какви ли не слухове. Но ако той започне да раздава кокпити на приятелите си БАР ще трябва да участват поне с шест-седем коли!”
След предстоящото напускане на Бътън в посока Уилямс, от когото сър Франк едва ли ще се откаже и след вероятното напускане на слабо представящия се през този сезон Сато в БАР ще останат достатъчно свободни места.
Въпреки подкрепата на Хонда стола на Сато се клати и това бе потвърдено от изказванията на техническият директор Джеф Уилис: „Имаме нужда от двама равностойни пилоти, които да се борят за точки и подиуми. Годината бе тежка за Такума и до момента той не изпълнява очакванията.”
Според слуховете за пилоти догодина в БАР като най-вероятен тандем се смятат Барикело и Сато или Барикело и Антъни Дейвидсън. Бътън пък изглежда ще кара заедно с Уебър в Уилямс, а Хайдфелд ще заеме мястото на Маса в тима на BMW, където като негов съотборник се очертава Вилньов, в случай че баварците не решат да заплатят неустойка за прекратяване на договора с канадеца. Всичко това обаче са само слухове и предположения, нищо официално все още не е излязло на бял свят…