Фредерик Васьор коментира напредъка на Ферари в последния старт в Канада. Френският специалист разкри, че Скудерията е привлякла в редиците си „топ инженер“ от света на F1. Според Васьор, неговото влияние ще се види чак върху автомобила за сезон 2025. Той също така добави, че агресивното наемане на персонал оказва не толкова добро влияние върху възстановяването на тима от Маранело.
До момента Ферари така и не успява да изпълни амбициите, които си беше поставила преди началото на кампанията през 2023 г. Надеждите на Скудерията бяха да се бори за победи и подиуми във всеки един старт и да бъде реален съперник на Ред Бул. Вместо това отборът заема четвърто място при конструкторите и изостава както от Ред Бул, така и от Мерцедес и Астън Мартин. Основните проблеми на болида SF-23 е свързана с прекомерното износване на гумите, слабото състезателно темпо и постоянна промяна в поведението на болида.
Ферари претърпя огромни промени и в инженерния си отдел. Още в началото на сезона Скудерията Маранело се раздели с ръководителя на ръководителя на концепцията на автомобила Давид Санчес. Френският инженер ще работи в Макларън от началото на 2024 г. Ферари тепърва се разделя и с Лоран Мекис, който ще поеме Алфа Таури. Все още не се знае кога точно ще бъде напускането на Мекис
Васьор пое управлението на Ферари в началото на годината. 54-годишният специалист прави всичко възможно, за да върне италианския отбор в правия път. Усилията на французина да реши проблемите в Скудерията. От началото на годината Ферари агресивно набира нов персонал. Дори се говори, че тимът от Маранело е наел няколко инженери от Ред Бул и дори се опитва да „открадне“ един от главните аеродинамици на Ред Бул Енрико Балбо. От Ред Бул обаче отхвърлиха възможността да пуснат някой от своите топ инженери, без значение дали е Балбо, Пиер Ваше или Пол Монахан.
Дори и да наемат нови инженери, от Ферари най-вероятно ще бъдат възпрепятствани от технически аспекти на договорите. Тук се включват различни клаузи, които не позволяват на даден специалист веднага да започне работа в друг отбор
„Проблемът в F1 е свързан с инерцията. От една страна, изглеждаме много подвижни и променяме нещата толкова бързо. Понякога за една нощ се появява проблем, който може да бъде отстранен от едно състезание на друго“, сподели Васьор.
„Но реалността в нашия бизнес е такава, че когато искате да управлявате лодката малко по-нагоре, тогава вече няма никаква гъвкавост. Знаем, че ако искаме да вербуваме някой специалист от друг отбор, говорим не за дни, а за години.“
Васьор потвърди, че е успял да привлече „топ инженер“ от света на F1. Французинът обаче каза, че той ще започна работа в Маранело след година. Така на практика неговото влияние ще се усети върху автомобила за 2025 г.
„Агресивното набиране на персонал оказва влияние върху възстановяването на Ферари. Преди няколко седмици подписах договор с един топ инженер, който ще се присъедини през 2025 г. Следователно той ще работи по автомобилите за 2025 и 2026 г.“
„Изглежда, че чакането е дълго. Но от друга страна, ако не го направите, след шест месеца ще е още по-зле. Трябва да го приемете като основна част от F1. Ако спрете на един етап, това означава, че ще отложите още повече това въздействие“, добави директорът на Ферари.
Васьор не пожела да разкрие самоличността на новия служител на Ферари за да избегне евентуални юридически проблеми с настоящия отбор, в който работи неназования специалист
По-рано тази седмица стана ясно, че Скудерията е подписала с Джош Крус. Австралиецът прекара последните 5 години в Алфа Таури и отговаряше за профилите на тима в социалните мрежи и пресслужбата. В края на миналата седмица той завърши последния си старт с екипа от Фаенца и се сбогува по изключително интересен начин.
today was my last race with @AlphaTauriF1, my family for the past 5 and a half years 💙
i’ll do a better post later, but for now thanks @yukitsunoda07 for organising my bath pic.twitter.com/CTQVDejlNQ
— Josh Kruse (@joshkruseF1) June 19, 2023
Васьор е видимо разочарован от забавянето, особено в момент, когато Ферари се стреми да възвърне своя статут на топ отбор. Французинът все пак не хвърля кърпата по отношение на развитието на настоящата си машина, която се възползва от модернизацията, представена в Барселона.
„Никога няма да се откажа от това. Нашата задача е да я поправим всичко и да разберем как трябва да работи автомобила. Когато се развиваш, се опитваш да развиеш различни области и се опитваш да свършиш по-добра работа по автомобила. Но мисля, че проблемът, който имаме, е доста сериозен и не е свързан само с някои козметични детайли“, продължи шефът на Ферари. „Развиваме автомобила в тази посока, за да се опитаме да постигнем постоянство и да имаме нещо по-лесно за управление. Вярвам, че стъпка по стъпка вървим в правилната посока, както видяхме в Канада“, завърши Фредерик Васьор.
Round 🔟 🔜 pic.twitter.com/84MiOI2cWT
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 22, 2023