Ферари няма да търси напредък в представянето си, копирайки Ред Бул, заяви шефът на Скудерията Фредерик Васьор. По време на уикенда в Маями той неколкократно бе питан дали в Маранело се опитват да разработят DRS като този на Ред Бул. През последния състезателен уикенд Ферари извади първите си по-сериозни новости за сезон 2023, една от които бе нов под.
„Според мен е грешка на първо място да се мисли, че представянето се дължи на едно-единствено нещо“, заяви Васьор
„То е резултат от комбинацията на всичко. По принцип ако трябва да копираш нещо, то това означава, че вече си закъснял и винаги ще си закъснял. Освен това при наличието на ограничени бюджети колите са почти замразени и на практика е невъзможно да дублираш нечие решение. Това означава, че трябва да се придържаме към собствения си план и да се постараем да развием собствената си платформа“, продължи шефът на Ферари.
„Ако прегледате данните за скоростите, то мисля, че ще видите, че Ред Бул има прилично предимство с DRS-а. Нашата работа е да разберем по-добре колата си и да вършим по-добра работа. Факт е също така, че колата им е по-стабилна, което им помага по отношение стабилността на аеродинамичните компоненти. Но ние няма да вървим напред, копирайки Ред Бул“, допълни Васьор
Следващите нови компоненти за SF-23 Ферари ще извади на Имола и в Барселона. И двамата пилоти на отбора Карлос Сайнц и Шарл Льоклер се оплакаха след Гран при на Маями, че колите има са крайно непостоянни като поведение. Испанецът допълни, че няма никаква гъвкавост и по отношение на работата с гумите. Според Джок Клиър поведението на тазгодишните коли на Ферари е комбинация от настройки и аеродинамични характеристики. Сайнц пък каза, че в Испания ще опита различна посока с реглажите.
„Ще пробваме нещо различно, за да видим дали ще помогне по отношение на състезателното темпо. Понастоящем е ясно, че за квалификациите сме в нелоша форма. В надпреварите обаче положението е съвсем различно“, добави испанският пилот.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 10, 2023