Начало Избрани Васьор: Представянето е свързано с управлението на гумите. Знам, че не сме...

Васьор: Представянето е свързано с управлението на гумите. Знам, че не сме взели точки, но стъпката е добра

Люис Хамилтън, Ферари F1
Люис Хамилтън; снимка: Ферари

Управлението на гумите е в основата на разликите в поведението на отделните болиди в началото на сезон 2025 във Формула 1, смята Фредерик Васьор. Шефът на Ферари коментира и първата позиция на Люис Хамилтън в квалификацията за спринта в Китай.

„Ясно е, че се радваме на резултата. Люис бе бърз през целия ден, пръв и в SQ1. Шарл също бе конкурентоспособен. С две коли на първите две редици можем да се целим в добри точки утре. Очевидно е, че Макларън-ите имат страхотно темпо и в един тур, и в по-дълга серия. Ние трябва да останем концентрирани и да планираме до най-малките детайли как ще проведем състезанието. Спринтът ще даде ценна информация за Гран при надпреварата“, коментира шефът на Ферари в F1.

Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Ферари

„Шок не е точната дума, но е вярно, че малко трудно можеше да се разчете подобно развитие на събитията. От Макларън бяха начело сутринта и в Q1, в Q2 бяха мега, а в Q3 ние се оказахме с доброто темпо. Според мен е свързано с управлението на гумите. Ако те не са в правилния работен прозорец, имаш сериозни проблеми. Но за нас като отбор, за Люис, за всички този резултат е добър. Знам, че нито е нормалната квалификация, нито състезанието, както и че днес не сме спечелили никакви точки. Наясно съм с всичко това. Но стъпката е добра“, обясни Васьор.

„Поведението и скоростта на колите са ту добри, ту лоши, но това е при всички. Точно същото стана в последните четири състезания миналата година. Тогава четири отбора имаха шанс да спечелят с 30 секунди аванс на различните трасета в зависимост от гуми“, каза още Васьор

Шарл Льоклер се нареди четвърти в сесията за разпределение местата на грида за спринта в Шанхай. Той каза, че не е напаснал всичко в бързата си обиколка.

„Най-голямото ни предизвикателство са първи и трети завои, останалото го преминахме доста прилично. Да видим къде ще сме утре. Четвърто място не е идеална позиция за спринта, но ще дам всичко от себе си, за да си пробия път към челото. Основното ни внимание тук ще е към гумите и след това да видим какво ще е възможно в квалификацията преди неделната надпревара“, допълни пилотът на Ферари от Монако.

Льоклер и Ланс Строл (Астън Мартин) бяха разследвани за неспазване на зададеното от рейс директора делта време за квалификацията за спринта. След проучване ситуациите на трасето нямаше последствия за нито един от двамата.