Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ваулс отправи остри критики към ФИА заради грешка, коствала на Албон участие...

Ваулс отправи остри критики към ФИА заради грешка, коствала на Албон участие в Q2

Александър Албон, Уилямс
Александър Албон, снимка: Уилямс

Джеймс Ваулс отправи остри критики към ФИА заради допусната грешка по време на квалификацията в Сахир. Шефът на Уилямс не скри разочарованието си от факта, че рейс контролът на практика лиши Александър Албон от участие в Q2 и възможност да си осигури по-добра стартова позиция за днешната Гран при.

Албон се включи в снощната квалификация за Голямата награда на Бахрейн. Състезателят на Уилямс се надяваше да запише силен резултат и да продължи добра серия от началото на сезона.

За нещастие, Албон беше елиминираn още в първия сегмент от сесията. 29-годишният пилот остана на 42 хилядни от Нико Хюлкенберг, който го елиминира в самия финал на Q1.

Няколко часа по-късно се оказа, че пилотът на Заубер е преминал с четирите гуми извън границите на пистата по време на последната си летяща обиколка в Q1. Така той загуби времето си и беше преместен с три места по-назад от резултата си в Q2- 13-то място. Това обаче не помогна на Албон, който мина само една позиция напред и на практика беше лишен от участие в Q2

Действията на рейс контрола ядосаха Джеймс Ваулс. Британският специалист не скри разочарованието си и вярва, че Албон е бил „ограбен“ заради грешката на стюардите.

„Не се чувствам добре от това. Просто е разочароващо“, сподели Ваулс.  „Очевидно нарушенията с ограниченията на пистата се анализират на живо. Резултатът за случая на Хюлкенберг дойде много след като щяхме да имаме възможност да отидем в Q2. Алекс имаше добро темпо и можеше да стигне чак до Q3.“

„Мисля, че в Q1 той не записа най-добрата обиколка и блокиран от трафика в пита. Както казах, именно на нас се дължи фактът, че той отпадна още в Q1. Просто бяхме блокирани от трафика в питлейна“, добави шефът на Уилямс.

Ваулс поиска от ФИА яснота относно закъснялото решение, коствало на Албон участие в Q2 и може би Q3

„Това е нещо, което трябва да разберем. Аз чакам доклад от ФИА, е защо това беше анализирано доста по-късно от очакваното. Не става дума за една спечелена позиция, а за много повече позиции“, каза той.

„Това, което бих искал да разбера, е защо се е случило това, макар и да не може да поправи положението. Позицията все още ще бъде такава, каквато е на стартовата решетка.“

„Това е добър въпрос. Още един добър въпрос към ФИА. Вярвам, че те имат някакво ниво на автоматизация. Вярвам, че разполагат със състезателен контрол. Не съм сигурен. Нека да погледнем документа. Защо това се случи толкова късно и защо решението не беше взето на място. Имаше много неща, които трябваше да бъдат направени веднага“, каза още Ваулс.

Малко след коментара на Ваулс ФИА публикува информация относно случая.

„По време на Q1 автомобил 27 явно превиши ограниченията на пистата в завой №11. Това обаче не беше съобщено на стюардите до началото на Q2. Времето на Автомобил №27, записано в обиколката, в която са били превишени ограниченията на пистата. То е били достатъчно, за да го класира в Q2.“

„В момента, в който стюардите са били информирани, че Автомобил №27 е нарушил забележките на състезателните директори и че обиколката му е трябвало да бъде заличена, той вече е бил на пистата и е участвал в Q2.“

Междувременно от ФИА признаха грешката си по време на квалификацията

„Има редица горещи точки на пистата, които се непрекъснато се наблюдават на живо“, каза говорител на ФИА. „Горещите точки на трасето винаги са с предимство. Въз основа на предишни сесии, завой №11 не беше сметнат за зона с повишено внимание към ограниченията на пистата. Погледнато в перспектива, той трябваше да е по-напред в списъка ни с приоритети.“

„Проверките в области на пистата като завой №11 отнемат малко повече време, отколкото тези с висок приоритет. За съжаление в този случай не беше възможно да се действа преди началото на Q2 поради времето на самата проверка. Ние предприехме действия веднага, след като разбрахме за инцидента. В момента продължаваме да се развиваме в посока увеличаване на ресурсите и подобряване на системите и процесите. Признавам, че в този случай сгрешихме“, добави говорителят на ФИА.

Междувременно Карлос Сайнц стигна до Q3. Испанецът ще потегли от осма позиция в надпреварата по-късно днес и се надява да спечели още няколко точки

„Изглежда, че сме направили крачка в правилната посока. Сега трябва да сведем глави и да продължим да опитваме различни неща. Чувствам, че все още имам поле за подобрение и искам да съм по-напред от осмото място“, коментира Сайнц.

„Все пак съм доволен от вчерашния ден. Определено се чувствах по-концентриран, знаех къде да натисна, къде има потенциал за обиколка и останах дисциплиниран в карането си.“

„Уверен съм в това, което правим. Скоростта е налице, а и имам страхотен екип около себе си. Сега просто трябва да се придържам към плана си и да продължа да правя правилните стъпки, като започна от състезанието и се опитам да спечеля точки“, добави пилотът на Уилямс.