Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Ферари изпитаха нов под на Сузука

Във Ферари изпитаха нов под на Сузука

36
0
Фернандо Алонсо

Тимът на Ферари тества нови отвори в пода и допълнителна извивка точно пред задните колела, за да получи по-добри въздушни потоци и да използва новото си задно крило, от което се отказа в Сингапур.

Резултатите от днешните тренировки изглеждат по-добри за Скудерията, защото дистанцията до топвремената на съперниците е по-малка от 0,4 сек, но при всички случаи F2012 отново е зад болидите на Макларън и Ред Бул на писта, която се смяташе за удобна за италианците.

С новите елементи Ферари започнаха днешния ден с видимо нестабилно поведение на задната част. Това водеше и до сериозно износване на гумите, но постепенно настройките подобриха поведението на колите, като в края на втората тренировка с повече гориво Ферари изглеждаха с добро състезателно темпо с пълен резервоар. Категорично добри бяха времената в първия сектор, със серията от бързи завои, но във втория Фернандо Алонсо и Фелипе Маса изоставаха.

В падока на Сузука днес спортният директор Стефано Доменикали призна, че основната причина за хроничните проблеми, които Ферари има с въвеждането на нови елементи в болидите (често с лош резултат), e работата на аеротунела в Маранело, който не е на нивото на тези на съперниците.

Мисля, че нашата структура не е най-добрата – заяви Доменикали. – Много е стара. Опитваме се да подобрим всичките си съоръжения, както и да подобрим съответствието между тях в този план през следващата година.

Тази зима Ферари ще затвори тунела си за ремонт и ще ползва само съоръжението, което Тойота направи в Кьолн, където работи и тази година. Предвижда се Ферари да изгради напълно нова тръба до 2015 г.

Доменикали призна, че в настоящия момент Ферари могат да изпуснат световната титла, защото не са в състояние да развиват автомобила си със скоростта на съперниците и не могат да разчитат само на техните проблеми, за да спечелят.

Съвсем не случайно на пистата Монца президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло заяви, че отново е повдигнал въпроса за възобновяване на тестовете през сезона и даване на възможност на всеки тим да използва своите пълни налични възможности, а не да е принуден да инвестира милиони в нови съоръжения и технологии. Ферари направи най-голяма крачка в развитието си точно след тестовете на Муджело, които обаче бяха изключение.