В екипа на Ферари са обмисляли използването на кормилна уредба, подобна на тази на Мерцедес, наречена DAS. Това призна шефът на тима Матия Биното. В крайна сметка в Скудерията са се отказали от нея, като са имали съмнения относно това дали тя ще бъде призната за легална.
Изобретението на Мерцедес се превърна в централна тема от началото на тестовете в Барселона. То бе изпробвано във втория ден от пилотите на тима. Смята се, че DAS намалява значително челното съпротивление на колата и увеличава максималната скорост. Износването на гумите пък изглежда не се увеличава.
„Системата DAS е нещо, което обмисляхме в миналото, каза Биното. – Но не я разработихме и развихме. Имахме съмнения относно нейната легалност.
Освен това смятахме, че няма да работи добре при концепцията на нашия автомобил. Не сме сигурни дали ще направим такава и в бъдеще.“
Биното обясни също така, че двигателят в болида на Ферари днес е същият, който миналата седмица имаше проблем със смазочната система. Той бе изпратен в Маранело за изследвания, като се оказа, че възникналият проблем не е сериозен.
Днес в първия ден от вторите тестове агрегатът бе върнат в колата, за да бъде тествана отново неговата надеждност. От Ферари обаче продължават да използват ниски режими на мотора. В Мерцедес смятат, че ако той работи на пълна мощност, времената на обиколка на Фетел и Льоклер могат да се подобрят с 1 секунда.
Биното заяви още, че новата кола има повече скорост в завоите спрямо миналогодишната, но губи време на правите участъци.