В тима на Ферари са решили още преди началото на сезон 2022 да използват по четири задвижващи системи на пилот. Информацията е на италиански източници, припомнящи работата на Скудерията по агрегатите от втората половина на 2021 г. досега. В Маранело напълно реконструираха моторите и въведоха първите сериозни промени за последните надпревари.
„Развитието на хибридната част започнахме да го използваме още през миналата година. Запазихме го и за тази“, посочи шефът на Ферари Матия Биното. „През зимата се съсредоточихме върху търсене на повече представяне и издръжливост, защото моторите са замразени.“
Amazing visit of @Ferrari headquarters, factory & @MuseiFerrari in Maranello yesterday with @robertreidwrc. Many thanks for the welcome & fruitful discussions to Chairman John Elkann, Vice Chairman Piero Ferrari,CEO Benedetto Vigna & @ScuderiaFerrari Team Principal Mattia Binotto pic.twitter.com/qHElEYfCy8
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) May 13, 2022
По част от задвижващите системи все още може да се работи – до септември. Освен това при развитието през зимата е бил открит проблем с издръжливостта от Ферари са получили разрешение от ФИА да го отстранят. Заради проявата на подобни грижи обаче в Скудерията са взели решение още преди началото на сезона да използват повече от разрешените задвижващи системи за състезателната година. Правилникът позволява три. Целта на тима от Маранело е да се справи с 4.
Вторите задвижващи системи, с които вече се състезават Шарл Льоклер, Карлос Сайнц и пилотите на клиентските екипи Алфа Ромео и Хаас е с промените в двигателя с вътрешно горене, разрешени от ФИА
Агрегатът е с повишена мощност и позволи на Ферари да съкрати аванса в максималната скорост на Ред Бул до 6 км/ч. Допълнителни промени по хибридните елементи ще има за втората половина на сезона.
Междувременно Ферари търси и отговор на въпроса защо загуби предимството си в средно- и нискоскоростните завои.
„Ние сме с малко повече притискане по отношение конфигурациите на крилата. Липсва ни известна скорост на правите, но по принцип печелим повече в завоите. В Маями обаче не беше така, особено в много бавните криви. Според мен Ред Бул вървеше много силно там. Темпото им е страхотно с гуми медиум и ни изравниха като скорост в бавните завои. Трябва да открием причината за това. Вярвам, че тя се крие в подобренията им от последните състезания, направили колата им просто по-бърза“, коментира Биното.
Вчера Ферари проведе втория си филмов ден за сезон 2022. Шарл Льоклер бе зад волана на F1-75 на пистата Монца.
Filming Day in Monza ✅
Focus now shifts to Barcelona next weekend 🇪🇸#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/n9pqXltvc1
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 13, 2022