Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Не се боря за титлата само с Макс. Серхио е много...

Льоклер: Не се боря за титлата само с Макс. Серхио е много близо. Карлос съкращава разликата. Не отписвам и Мерцедес

2291
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер за първи път в кариерата си може би е в ролята на претендент за титлата във Формула 1. И пилотът, и отборът му Ферари се пазят безкрайно внимателно от крайни изявления и каквито и да са прогнози. Матия Биното повтаря, че ще изчака поне пет надпревари преди да дава оценки за формата на ръководения от него екип. Льоклер също внимава какво казва относно шампионата и преди Гран при на Маями заяви, че всъщност изобщо не се бори единствено с Макс Верстапен, каквото твърдение направи например Хелмут Марко след само два старта от сезон 2022.

„Тази година ситуацията за мен е съвършено различна. Отивам на пистата с огромна усмивка на лицето, защото знам, че колата ми позволява да печеля състезания. Страхотно е да излезеш на трасето с ясното съзнание, че имаш шанс да завършиш пръв. Чувството е неописуемо страхотно!“

„Всъщност аз не се боря за титлата само с Макс. Серхио [Перес] е много близо. Карлос [Сайнц] имаше известен лош късмет, но и той съкращава разликата. Мисля, че и четиримата ще печелим състезания до края на сезона и ще водим битка за короната.“

„Освен това не отписвам и Мерцедес. Това е изключително силен отбор. В миналото са демонстрирали възможностите си при откриване на изход и в най-сложни ситуации. Да, имат сериозни грижи от началото на сезона, но съм убеден, че в някакъв момент отново ще започнат да печелят надпревари. Може и да не е тази година, но ще се случи“, каза още Льоклер

Льоклер и съотборникът му Сайнц изкараха доста време в симулатора на Ферари, за да се запознаят с чисто новата писта в Маями. Шефът на новото съоръжение, което работи отскоро, Енрико Сампо разказа как то се използва за подготовката преди състезание.

Енрико Сампо
Енрико Сампо; снимка: Ферари

„Работата започва няколко седмици преди надпревара. По възможност се преглеждат данните от предходната година. След това тест пилот прави няколко сесии, за да се набележат поведението на гумите, балансът на колата, начинът на работа на специални компоненти и да се изпробват различни реглажи. Пилотите и инженерите им влизат в симулатора няколко дни преди състезание. Льоклер и Сайнц също го използваха, за да учат пистата“, обясни Сампо.

„Отборът разбира как се е справил обикновено по време на първата петъчна тренировка. Тогава може да се сравнят данните от симулатора и тези от трасето. Но добрата отправна точка определено е много важна, за да може екипът на писта да се съсредоточи върху детайлите. При нова писта като тази в Маями работата ни е дори още по-важна. Подготовката е още по-внимателна, предвиждаме по-широки възможности за проблеми и условия.“