Във Ферари са предпазливи преди началото на Гран при на Лас Вегас. Тимът от Маранело няма прекалено големи очаквания за уикенда по улиците на „Града на греха“, който ще се проведе при много ниски температури. На хартия пистата в Лас Вегас трябва да пасва отлично на SF-24, но студеният асфалт може да бъде сериозен проблем по време на квалификацията или състезанието.
Този уикенд F1 ще се състезава в Лас Вегас. Състезателният уикенд се провежда изцяло на изкуствено осветление по улиците на световния развлекателен център. Това е третият старт за тази година, който се провежда на територията на САЩ
Трасето в Лас Вегас дебютира миналата година. Преди това F1 се състезаваше в града през 1981 и 1982 г. Тогава домакин на събитията беше временната и странна писта, разположена на паркинга на Сизърс Палас.
Сегашната писта минава през Лас Вегас Стрип е много по-различна от тази, използвана през 80-те години. Тя е много бърза и зрелищна. Средната скорост на трасето е около 240 км/ч, което е съчетано с някои по-технични участъци.
По това време на годината температурите в Лас Вегас са много ниски през нощта. Това е така заради разположението на града около пустинята Мохаве. Очаква се условията ще бъдат много сходни с тези по време на зимните тестове в Барселона. Следователно гумите и спирачките може да се затруднят да достигнат правилните работни температури. Това на свой ред може да доведе до някои неочаквани сценарии в квалификацията и състезанието.
Студената повърхност на пистата в Лас Вегас подлага гумите на значително натоварване и това оказва значително влияние върху стратегията на състезанието. През 2023 г. повечето отбори заложиха на едно спиране, като стартираха с гуми медиум и преминаха към хард в средата на дистанцията. При подобни условия може да се очаква нещо подобно.
Пистата в Лас Вегас предлага тежки зони за спиране и няколко възможности за изпреварвания. Очаква се състезанието да бъде доста хаотично заради близостта до стените и възможността за инциденти. Затова пилотите и стратезите ще трябва да са на висота, за да изберат най-добрата стратегия. Една евентуална поява на кола за сигурност също би разбъркала сметките на някои и помогнала на други.
Ферари има добри спомени от миналогодишната Гран при на Лас Вегас. Тогава Скудерията показа отлична скорост и беше много близо до победата. В крайна сметка успехът отиде при Макс Верстапен. Веднага зад него финишира Шарл Льоклер. Състезателят на Ферари успя да изпревари Серхио Перес в заключителната фаза на борбата
„Време е за последния троен уикенд, който ще реши изхода от този много натоварен сезон. И трите последни Гран при ще бъдат състезания през нощта на пустинни места. Започваме в Лас Вегас, където има много бърза улична писта с няколко завоя, като няколко от тях са 90-градусови. Въпреки това, все още има много интересни променливи, като се започне от температурата, която се понижава значително през нощта“, каза Фредерик Васьор.
„Това означава, че вкарването на гумите в правилния работен прозорец за квалификацията и състезанието ще бъде особено важно. Едва за втори път се състезаваме на това място. Можем да очакваме страхотно шоу и дори по-добро от това през миналия сезон.“
„От своя страна възнамеряваме да се борим в челото, точно както миналата година. Знаем, че имаме потенциала да постигнем силен резултат, стига да сме сигурни, че сме на върха на възможностите си до най-малкия детайл“, обясни ръководителят на Ферари.
„Подготвихме се добре във фабриката. Шарл, Карлос и целият екип успяха да се насладят на много кратка почивка и вече са готови да тръгнат отново, по-решителни от всякога. Уверени сме и знаем какво трябва да направим, за да продължим борбата за титлата при конструкторите“, заключи Фредерик Васьор.
Традиционно Ферари се справя много добре на писти с много дълги прави и по-малко завои. Но от друга страна, Скудерията имаше проблеми със загряването на гумите. Това изигра лоша шега на екипа по време на уикендите в Сингапур и Бразилия.
The sights of Las Vegas 🌃 pic.twitter.com/Wut3u0hrco
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 20, 2024