Ферари вече интервюира инженери на Рено от Вири Шатийон. Френската компания обяви в края на септември, че прекратява програмата за производство на задвижващи системи за Формула 1. Въпреки изявлението, че центърът във Вири ще работи по други проекти, част от хората са цел на други екипи в падока.
Според информация на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт поне двадесетина инженери вече са били на интервюта за работа в Маранело. Смята се, че една от целите на Скудерията е да направи сравнение, защото проектът за задвижваща система на Рено се тестваше във Вири Шатийон от юни и бе в напреднала фаза на разработка. Като плюс е посочен фактът, че настоящият шеф на Ферари Фредерик Васьор е французин и се смята, че той по-лесно би убедил сънародниците си да започнат работа в Маранело.
От Ауди и Ред Бул Пауъртрейнс също проявяват интерес към специалистите от Вири. Засега те проучвали възможностите, докато във Ферари процесите са значително по-напреднали
Още по време на състезателния уикенд в Австрия в края на юни шефът на отдела за задвижващи системи на Ферари Енрико Гуалтиери се е срещнал с колегата си от Алпин на същия пост Ерик Менян. Френският инженер е с опит от Пежо, Косуърт, Мекахром, както и от Мерцедес и Скудерията във Формула 1.
Рено обяви в края на септември прекратяването на програмата си за производство на задвижващи системи за Формула 1 след месеци на спекулации относно съдбата на компанията от Вири Шатийон. Хората от Вири опитаха да убедят ръководството на концерна да не го прави, но усилията им не успяха. Все още продължават да се разпространяват слухове и за възможна продажба на целия отбор на Алпин. Засега те биват отричани и от самия тим, и от Рено. CEO-то на Рено Лука де Мео пък заяви, че тимът на Алпин щял да се срине в рамките на две години без спиране на програмата за двигатели.
„Вървим по спирала надолу от три сезона. Още две години така и проектът щеше да се срине напълно. Трябваше да направим нещо, някаква промяна. Губим бонуси и спонсори заради мястото си в класирането (при конструкторите). Изглеждаме абсурдно на 16-та и 17-та позиция. Наникъде не сме. Целият проект трябва да се премисли, за да започне да печели. Аз съм ръководител на компания с акции и трябва да взимам решения, които са възможно най-добри за бизнеса.
Де Мео заяви, че от Алпин губели по 40 милиона евро дневно, когато поел ръководството на концерна Рено през 2020 г. Производството на задвижващи системи за Формула 1 струвало между €200 и €250 млн. годишно. Той пак отрече, че екипът от Енстън е за продажба
„Прочетох, че [Флавио Бриаторе] трябвало да „препакетира“ проекта, за да може в крайна сметка отборът да бъде продаден. Това е абсолютно невярно. Не съм го довел, за да извади тима от Формула 1. Виждам предимствата от участието в Гран при. Флавио е сърцето на възраждането на проекта. Реорганизираме екипа и се фокусираме върху Енстън. На всеки две седмици ми звънят финансисти, ексцентрици, които искат да влязат в F1. Наясно са, че след 2026 г. това ще е значително по-скъпо. Ако сега продам отбора за 1 милиард, то той ще може да бъде препродаден след година на двойна или тройна цена. Наясно са, че един тим ще струва между 3 и 5 милиарда. Няма да продавам, не съм глупак. За марката Алпин е важно да е в F1, а на нас пари не ни трябват“, каза още Де Мео.
View this post on Instagram