От 2009 г. екипът на Форс Индия се състезава с двигатели Мерцедес. От тогава датира и сътрудничеството с отбора на Макларън. И докато заради нежеланието си да дава пари за двигателите на германския производител екипът от Уокинг се насочи към Хонда, то хората на Виджай Маля смятат да продължат да залагат на Мерцедес. За целта кооперацията с Макларън ще бъде заменена с такава с екипа на Рос Браун.
След като Ферари ще загубят Торо Росо като клиент се очакваше, че Скудерията ще направи всичко възможно да привлече бившия си партньор Форс Индия. Маля обаче реши друго, както пролича още с привличането на Адриян Сутил.
„Искахме стабилност в дългосрочен план“, подчертава Маля. Докато в момента Мерцедес дава само двигатели на Форс Индия, то от догодина сътрудничеството ще се разшири.
„Ще получим целия комплект, задвижващ колата – двигател, скорости, хидравлика и KERS“, разкрива Роб Фърнли, изпълняващият длъжността шеф на екипа в отсъствието на Маля. Предварителното споразумение с Мерцедес дава сериозно предимство на отбора. Яснотата по въпроса за тези важни елементи дава възможност да се започне рано с подготовката на колата за догодина.
„Вече започнахме с това и вече сме доста напреднали. Все пак ние бяхме първите, имащи договор за двигатели за 2014 г.“, радва се Фърнли. Маля също е доволен.
„Не съм инженер и не мога да се грижа за всички детайли“, обяснява индиецът. „Моята работа е да наема правилните хора. Това и направих. Сега трябва да им дам подходящата основа, за да могат добре да си вършат работата. Смятам, че се справят много добре.“