По време на първата свободна тренировка за Гран при на Азербайджан на кадрите се видя как горният елемент на задното крило на Макс Верстапен се разклаща силно при отварянето на DRS. Кристиан Хорнер заяви, че доколкото знае вече има отбори, подали оплакване от това. Шефът на Ред Бул уточни, че Верстапен по никакъв начин не печели от този проблем със задното крило, а тъкмо обратното.
Верстапен имаше проблем с DRS-а по време на Гран при на Испания, когато той не се отваряше в голяма част от надпреварата. Причина за това бяха нововъведенията, които налични само по колата на настоящият световен шампион и целяха да олекотят автомобила на Ред Бул. Предполага се, че същите нововъведения са причина за проблемите и в днешната тренировка.
„Това пречи на представянето, не го подобрява. В момента работим върху проблема и се надяваме, че ще го разрешим. Теглото винаги е решаващ фактор и очевидно търсим как можем да го намалим по цялата кола. Трябва да разгледаме настройките и твърдостта му и се надяваме да успеем да се справим.“
Проблемът бе решен във втората тренировка, когато, според непотвърдена информация, Макс е поставил същото задно крило като това на Серхио Перес. Хелмут Марко обаче заяви, че задното крило е било същото и в първата сесия. Съветникът на Ред Бул каза, че този елемент е идентичен и за двамата пилоти.
„Крилата са напълно идентични по отношение на теглото и конструкцията. В единия случай работят перфектно, а в другия – по-слабо от очакваното.“
След втората тренировка Марко добави още, че е доволен от представянето на колата тъй като Ред Бул са били най-бързи на правите, което дава предимство на отбора за състезанието.
Серхио Перес бе най-бърз в първата тренировка и остана втори в по-късната сесия. Мексиканецът, който наскоро подписа нов договор с Ред Бул, бе пред съотборника си и в двете тренировки. Въпреки това той остана недоволен от FP2.
„Започнахме деня добре, но FP2 не премина както ни се искаше. Вероятно поехме в някои грешна посока. Разглеждахме различни подходи, но просто не ни се получаваше. Не успяхме да разрешим проблемите си.“
„Все пак събрахме добра информация и с двата комплекта гуми в дългите серии. Надявам се, че ще бъдем добре подготвени за квалификацията утре.“
Макар и да бе по-бавен от съотборника си и в двете тренировки, Макс Верстапен сподели, че не е притеснен от това. Нидерландецът не успя да подобри времето си към края като жълти флагове, предизвикани от Перес, му попречиха да го направи. Въпреки това че в крайна сметка бе на около 6 десети от Льоклер в FP2, Макс смята, че това се дължи на лош късмет и всъщност скоростта е била прилична. Той добави, че не е имал проблеми с това да вкара гумите си в правилната температура. Той обаче призна, че не е успял да направи добра серия от дълги обиколки, като нидерландецът постигна едва три тура на средно твърдите гуми.
Setting lap times in the setting sun 🌅😎 #F1 pic.twitter.com/il206BXm9S
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 10, 2022