Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен победи Хамилтън в Гран при на САЩ

Верстапен победи Хамилтън в Гран при на САЩ

6348
0
Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на САЩ, побеждавайки големия си съперник за титлата през сезон 2021 във Формула 1 Люис Хамилтън. Трети бе съотборникът на нидерландеца в Ред Бул Серхио Перес.

Преди надпреварата бе въведена още една промяна в ограниченията на пистата. Първоначално лимити имаше на завои 9 и 19, преди квалификацията бе добавен 6-ти, а в неделя и първи.

На грида всички бяха с медиум с изключение на Карлос Сайнц и Юки Цунода, които бяха със софт

Времето бе отново слънчево и ясно, температурата на въздуха – 27 градуса, тази на пистата – 36-37. При потеглянето Люис Хамилтън атакува веднага и успя да изпревари Макс Верстапен в първия завой. Серхио Перес също бе близо до съотборника си, но остана трети. Четвърти бе Шарл Льоклер. Зад него двата Макларън-а се втурнаха едновременно да задминат Карлос Сайнц. Испанецът се защити успешно от Ландо Норис, но Даниел Рикиардо го задмина. Цунода заемаше осмата позиция, а Валтери Ботас бе девети, откъдето и потегли.

Естебан Окон премина през бокса, след като от тима му Алпин забелязаха, че има проблем с предното крило вследствие на докосване в началото с един от болидите на Алфа Ромео. Французинът бе запитан по радиото дали усеща разлика в поведението. Той отговори: „Не“, но все пак направи пит. Сложи гуми хард в 4-ата от общо 56 обиколки.

Верстапен вървеше на около половин секунда зад Хамилтън в петия тур от състезанието. Макс бе предупреден за ограниченията на трасето на 19-ти завой. Двамата си разменяха най-бързата обиколка.

„Той е по-бърз от мен в момента“, каза Хамилтън в 7-ата обиколка

В осмата Фернандо Алонсо също мина през пита и взе гуми хард.

„Той се пързаля много по завоите, а аз съм далеч по-бърз“, бе коментарът на Верстапен по радиото.

Следващото съобщение на Макс бе, че гумите му прегряват и не мисли, че вече е толкова бърз. В 11-ата обиколка той мина през бокса и сложи гуми хард. Норис стори същото.

Следващите състезатели в пита бяха Рикиардо и Сайнц. От Ред Бул извикаха и Перес. Смяната бе по-бавна от обичайното за тима от Милтън Кийнс. Мексиканският пилот сложи медиум. Льоклер също смени своите гуми – сложи хард.

Хамилтън бе в пита в 14-ия тур и Верстапен взе лидерството. Перес продължаваше да е трети пред Льоклер, Ботас (без бокс), Рикиардо, Сайнц, Норис, Фетел, Строл.

В 15-ата обиколка Пиер Гасли забави рязко скоростта. Каза по радиото, че има проблем „в задната част на колата“.

Ботас получи инструкция за „STRAT 4 – всичко, с което разполагаш“. След това мина през бокса и сложи хард.

В дъното на колоната Кими Райконен и Алонсо водеха ожесточен двубой и дори се докоснаха в първи завой. Испанецът се оплака, че съперникът му го е изпреварил, излизайки отвъд ограниченията на пистата. Гасли пък се прибра в бокса, а от Алфа Таури съобщиха, че причината е проблем в окачването.

Стюардите решиха, че няма да разследват ситуацията с Райконен и Алонсо

Фернандо се възмущаваше по-рано по радиото, че нещата са пределно ясни и се чудеше какво толкова мислят, убеден, че финландецът трябва да му върне позицията.

В 20-ата обиколка Верстапен водеше пред Хамилтън с 6 секунди. Перес бе на 6 сек зад англичанина. Льоклер бе четвърти – на малко над 10 сек пред Рикиардо. Сайнц заемаше петата позиция, следван от Норис. Ботас преодоля Цунода и вече бе осми.

Битката на Алонсо с Алфа Ромео продължи още по-упорито. Пилотът на Алпин изпревари Антонио Джовинаци, но в 24-ата обиколка от тима се обадиха на испанеца, че трябва да върне позицията или ще получи 5 секунди наказание. Междувременно Хамилтън намали разликата спрямо Верстапен на 4,4 сек.

Фернандо се хвърли в 25-ия тур отново да изпреварва Джовинаци. Двамата последователно излязоха от пистата. На Антонио бе наредено да върне 11-ото място на съперника и да не дискутира въпроса.

В 27-ата обиколка Хамилтън вече бе на по-малко от 3 секунди зад Верстапен. В следващия тур рейс контролът включи виртуална кола за сигурност. Това се случи, за да се даде възможност на маршал да прибере отломка от трасето.

В 30-ата обиколка Верстапен направи второ спиране в бокса и сложи отново хард

Върна се на пистата зад Перес. Сайнц също мина през бокса – също за хард, като във Ферари отново имаше забавяне.

Верстапен бързо настигна и бе пропуснат от Перес. В 31-ия тур бе втори, на малко над 17 сек зад Хамилтън. След това Серхио бе в бокса и взе твърди гуми.

„Люис, състезаваме се за победата“, бе съобщението по радиото към Хамилтън

„Остави на мен“, отговори англичанинът.

Льоклер бе следващият пилот в бокса в 33-ия тур, докато Перес записа най-бърза обиколка в състезанието.

Верстапен сваляше постепенно разликата спрямо Хамилтън. В 34-ия тур тя бе 15 секунди. Перес бе трети пред Льоклер, Ботас (с 1бокс), Рикиардо, Сайнц, Норис и пилотите на Астън Мартин (също с по 1 пит). Валтери направи второ спиране за смяна на гума в 35-ата обиколка.

В 38-ия тур Хамилтън бе в бокса. Сложи гуми хард с чист бокс. Верстапен отново излезе начело. Люис бе на 8,7 сек зад него, но с нови гуми. Редът зад тях бе Перес, Льоклер, Рикиардо, Сайнц, Ботас, Норис, Фетел.

От Алпин прибраха Естебан Окон заради проблем с колата. Отборът се извини на пилота.

Хамилтън свали разликата спрямо Верстапен на 5 секунди. Сайнц опита да изпревари Рикиардо и двамата се докоснаха. Според испанския пилот на Ферари защитната маневра на съперника от Макларън не бе коректна.

В 45-ия тур Хамилтън вече бе на 3,7 сек зад Верстапен. 10 тура преди края разликата бе 2,7 сек. В 49-ия – под 2 секунди. 5 тура преди карирания флаг – малко под секунда и половина

Алонсо бе прибран в бокса от екипа на Алпин заради проблем със задното крило. Това означаваше двойно отпадане за френския тим.

Хамилтън не успяваше да се добере на под секунда до Верстапен. Три обиколки преди финала разликата бе 1,5 сек, в края на тура падна на 1,1 сек. В предпоследния тур Люис вече бе на 0,9 сек зад съперника от Ред Бул. Макс поиска по радиото отборът му да се обади на рейс директора Майкъл Маси, за да покажат сини знамена на един от болидите на Хаас. Двамата с Хамилтън задминаха изостаналия Мик Шумахер.

В крайна сметка Верстапен пресече пръв финала, следва на 1,333 сек от Хамилтън. Перес взе третото място. Льоклер се класира четвърти, следван от Рикиардо, Ботас, Сайнц, Норис, Цунода, Фетел.