Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 14-та победа за Верстапен – спечели и в Катар

14-та победа за Верстапен – спечели и в Катар

2591
0
Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели 14-та победа от 17 старта през сезон 2023 във Формула 1. Вече трикратният световен шампион триумфира в Гран при на Катар.

Температурата на въздуха бе 32 градуса, а тази на пистата – 37 градуса преди старта на надпреварата. Изборът на почти всички в началото бе за гуми медиум. Люис Хамилтън, Валтери Ботас, Лиам Лоусън и Кевин Магнусен бяха със софт. Серхио Перес сложи хард. Той стартира от питлейна, тъй като тимът му Ред Бул на практика трябваше да му изгради нов болид след вчерашната катастрофа, при която мексиканският пилот отпадна заедно с Естебан Окон (Алпин) и Нико Хюлкенберг (Хаас).

На старта Хамилтън тръгна да атакува, закачи съотборника си Джордж Ръсел и двамата излетяха от пистата

Макс Верстапен поведе, Оскар Пиастри излезе втори пред Фернандо Алонсо, Шарл Льоклер, Окон, Ландо Норис, Пиер Гасли, Цунода, Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг.

Хамилтън остана в зоната за сигурност. Ръсел се обади по радиото, че има повреди и се прибра в пита. Сложи медиум и се върна на пистата. На пистата излезе кола за сигурност. И двамата пилоти на Мерцедес бяха убедени, че вината е на съотборника му. От рейс контрола съобщиха, че ще разследват инцидента след финала.

Ботас, Магнусен, Ланс Строл и Лоусън минаха през пита, докато колата за сигурност бе на пистата. Рейс контролът отбеляза в 4-ата от 57 обиколки, че болидът на Хюлкенберг е бил неправилно позициониран на стартовата решетка. Сейфти карът се прибра в края на четвъртия тур и надпреварата бе рестартирана.

Верстапен дръпна веднага с над секунда пред Пиастри. Алонсо бе на секунда зад пилота на Макларън. Хюлкенберг получи 10 секунди наказание заради неправилната позиция на грида. Алонсо пък излетя от пистата, но успя да се върне.

Пиастри и Верстапен си разменяха най-бързата обиколка в състезанието. Алонсо малко поизостана от тях. Льоклер бе на под секунда зад Астън Мартин-а. Следваха Окон и Норис на пета и шеста позиция, следвани от Гасли, Хюлкенберг (със санкция), Юки Цунода и Алекс Албон.

В деветата обиколка Ръсел вече бе 11-ти, а Перес – 14-ти в колоната. В 11-ата авансът на Верстапен в челото бе 2,3 сек. Алонсо бе на 2,7 сек зад Пиастри. Окон мина през бокса и сложи медиум, а Ръсел вече бе девети – зад Албон

Броенето на питовете започна и дори по време на телевизионното предаване бе напомняно кога най-късно Верстапен например трябва да мине през бокса. В 12-ата обиколка това стори Алонсо (сложи медиум), последван от Пиастри и Льоклер (медиум и за двамата). Редът в 14-ата обиколка бе Верстапен, Ръсел, Албон, Гуаню Жу, Перес – само Джордж бе с бокс от тях. Британският пилот направи второ спиране в този момент и сложи медиум. Верстапен спря в пита в 18-ата обиколка и също сложи средните по твърдост гуми.

Албон за момент се озова начело, докато влезе в пита и Верстапен се върна на първата позиция. Пиастри бе на почти 8 секунди зад него. Трети бе Ботас, който скоро бе изпреварен от Алонсо. Норис и Льоклер също задминаха пилота на Алфа Ромео.

Перес получи предупреждение в 25-ата обиколка за спазване ограниченията на пистата. Малко след това получи и наказание от 5 секунди за излизане от границата на трасето. Междувременно бяха започнали вече вторите питове. Ботас мина през бокса и сложи хард. Пиастри бе в бокса в 26-ия тур (отново от второ място), сложи медиум. Норис стори същото две обиколки по-късно.

В средата на дистанцията Верстапен бе пред Ръсел, Перес, Албон, Пиастри, Жу, Норис – пилотите на Макларън вече бяха с по два пита

В 31-ия тур от Ред Бул се обадиха на Верстапен да вдигне с малко темпото – контролирано, както се изрази рейс инженерът му Джанпиеро Ламбиазе.

Питовете продължиха – Ръсел влезе в 33-ата обиколка. Алонсо, който малко преди това бе сложил хард, изтърва своя Астън Мартин и мина през зона за сигурност. Рейс контролът проверяваше след това дали се е върнал безопасно на пистата. Верстапен на свой ред мина през пита в 35-ия тур, като и той взе твърди гуми. Така в 36-ата обиколка редът бе Верстапен, Пиастри, Норис (пилотите на Макларън с медиум), Ръсел, Льоклер, Алонсо, Ботас, Окон, Строл, Гасли.

В 40-ия тур Перес получи още едно наказание от 5 секунди за нарушаване ограниченията на трасето. От Уилямс обсъждаха с Логан Сарджънт дали да се прибере в бокса. Американският пилот не се чувстваше добре и от екипа му казаха, че е негово решение дали да се откаже.

В 42-ата обиколка Верстапен водеше с малко над 9 секунди пред Пиастри. Следваха Норис, Ръсел, Льоклер, Алонсо. В топ 10 бяха още Окон, Гасли, Перес и Албон

Скоро след това започнаха следващите спирания в бокса. Гасли и Албон бяха следващите пилоти със санкции за нарушение лимитите на трасето. Ръсел сложи софт в 51-ия тур. Верстапен отново последен от пилотите в челото мина през бокса – в 52-ата обиколка. Сложи медиум. 4 тура преди карирания флаг редът бе Верстапен, Пиастри, Норис, Ръсел, Льоклер, Алонсо, Окон, Ботас, Строл, Перес.

До финала Верстапен бе недостижим. Макларън взе двоен подиум с Пиастри на второ и Норис на трето място. Ръсел финишира четвърти, следван от Льоклер, Алонсо, Окон. Топ 10 допълниха Ботас, Жу и Перес.