Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен триумфира в Остин

Верстапен триумфира в Остин

2872
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на САЩ, справяйки се с проблем със спирачките в своя Ред Бул RB19. Пилотът на Ред Бул финишира пред Люис Хамилтън (Мерцедес) и Ландо Норис (Макларън).

Отборите на Астън Мартин и Хаас направиха редица промени по болидите си и това означаваше старт от питлейна, тъй като от квалификацията в петък автомобилите са в услови на закрит парк. Ланс Строл обаче направи един загряващ тур и като че ли забрави, че трябва да се върне в бокса. Наложи се механиците на Астън Мартин да го избутат обратно. Рейс контролът ще разследва случая след финала на надпреварата.

Само Нико Хюлкенберг и Строл сложиха гуми хард за старта. Останалите пилоти бяха с медиум, като единствено тези на Фернандо Алонсо бяха използвани

На старта Ландо Норис атакува и поведе, изпреварвайки потеглилия от полпозишън Шарл Льоклер. Карлос Сайнц мина пред Люис Хамилтън. Макс Верстапен излезе пети, следван от Оскар Пиастри, Естебан Окон, Джордж Ръсел, Серхио Перес, Пиер Гасли. Сайнц започна да атакува съотборника си за второто място преди във втория тур да бъде притиснат от Хамилтън.

До третата обиколка Норис взе почти 2,5 сек аванс пред Льоклер. Ръсел опита да задмине Окон, но не успя. Освен това стюардите отбелязаха, че е излязъл от пистата и проверяваха дали това му е донесло предимство. В спринта това му донесе наказание от 5 секунди. Впоследствие съобщиха, че няма да има разследване. Перес прескочи Окон, но не можа да мине и пред Ръсел. В четвъртата от 56 обиколки Хамилтън взе третото място от Сайнц. В следващия тур испанецът загуби и петата позиция от Макс Верстапен.

Хамилтън взе и второто място в шестия тур. Окон се прибра в пита, където отпадна заради повреда при удар с Оскар Пиастри в самото начало. Норис бе на 3,3 сек пред Хамилтън. Льоклер бе на секунда зад седемкратния световен шампион.

„Ръсел излиза от пистата. Много“, обади се Перес по радиото

В 11-ата обиколка в пита влязоха четирима пилоти – Алекс Албон, Валтери Ботас, Кевин Магнусен и Пиастри, който обаче се прибра директно в бокса.

Верстапен атакува Льоклер и монегаскът изхвърча от пистата. Двубоят продължи още няколко завоя гума до гума като накрая пилотът на Ред Бул излезе на трета позиция.

Перес продължи да се оплаква, че Ръсел излиза от трасето.

„Получи ли вече 5 секунди?“, попита мексиканският пилот на Ред Бул.

В 17-ия тур Верстапен мина през бокса и взе гуми медиум. Норис стори същото тур по-късно, но сложи хард. През пита мина и Сайнц. На Верстапен му казаха, че Хамилтън може да е и с едно спиране в бокса. От Мерцедес попитаха Люис дали може да изкара с гумите, с които стартира, още пет тура. Отговорът бе: „Не знам. Много е трудно.“ На същото питане Ръсел бе категоричен, че може да продължи без проблем.

В 20-ата обиколка Хамилтън водеше пред Льоклер и Ръсел, като и тримата бяха без бокс

В следващия тур Люис влезе в пита и взе хард. Забави се заради проблем с една от гумите. Излезе зад Верстапен. Норис мина пред Ръсел и взе второто място. Джордж също мина през бокса и също сложи твърди гуми.

Льоклер взе хард в 23-ата обиколка. Редът бе Норис, Верстапен (на 2,5 сек), Хамилтън, Сайнц, Перес, Льоклер, Ръсел, Гасли, Юки Цунода, Алонсо.

„Състезанието ни е с Верстапен. Той направи медиум-медиум. Мислим за план Б. Съгласен ли си?“, попитаха от Макларън Норис.

Британският пилот се съгласи с предложението на екипа си.

Верстапен се доближи на под секунда до Норис. Хамилтън бе недоволен, че е на голяма разлика зад първите двама. Той бе на 6,3 сек зад пилота на Ред Бул.

В 28-ата обиколка Верстапен изпревари Норис и поведе. Британският пилот на Макларън опита да се противопостави, но в крайна сметка отстъпи

„Не знам дали излезе от пистата или не. Трудно се вижда“, обади се Норис по радиото.

Малко след това Ландо пак докладва, че Верстапен излиза от пистата. Хамилтън пък намали разликата до Норис на 3,2 сек, докато пилотът на Макларън бе на 3 сек от Макс. Нидерландецът ругаеше спирачките в своя RB19 по радиото, явно сериозно подразнен. Той каза, че са много по-зле, отколкото вчера.

Норис направи второ спиране в бокса в 35-ата обиколка. Отново сложи хард. В следващия тур Верстапен и Сайнц също минаха през пита, взимайки твърди гуми. В Ред Бул имаше допълнително забавяне заради сбутване между механиците.

Хамилтън влезе в бокса в 39-ия тур, взе медиум и се върна четвърти на трасето

Водеше Верстапен пред Льоклер (без втори пит), Норис, Люис (който попита по радиото колко остава от състезанието, защото вече е изморен), Сайнц, Перес, Алонсо.

Норис изпревари Льоклер и взе второто място. Хамилтън бе на 3,6 сек зад Шарл 15 тура преди карирания флаг. Люис взе третото място в 43-ата обиколка. Бе на 3,3 сек от Норис и на 6 секунди зад Верстапен.

Джанпиеро Ламбиазе се обади на Верстапен, че върви с темпото на Хамилтън. Макс му се скара да не му се обажда, защото точно спира. Хамилтън бе на 2 секунди от Норис. В 48-ия тур бе на под секунда и атакува. Норис се защити, но в следващата обиколка отстъпи на сънародника си. Люис бе на малко над 5 секунди зад Верстапен.

От Ферари се обадиха на Льоклер да пусне Сайнц. Шарл попита защо е трябвало да го прави, но остави дискусията за след финала. Малко по-рано Алонсо пък каза, че има повреда на задното окачване и се прибра в бокса.

До финала Верстапен още веднъж се скара на Ламбиазе да не му говори, докато спира. Той удържа положението до финала и взе 50-ата си победа. Хамилтън видя карирания флаг втори, Норис – трети. Сайнц взе четвъртото място пред Перес, Льоклер, Ръсел. Топ 10 допълниха Гасли, Строл и Цунода, който записа най-бързата обиколка в надпреварата.