Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън, Сайнц на първа редица за Гран при на Австралия

Верстапен на полпозишън, Сайнц на първа редица за Гран при на Австралия

4464
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен (Ред Бул) спечели първата позиция за Гран при на Австралия, трети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. До него от първа редица ще потегли Карлос Сайнц с Ферари. Трети се нареди Серхио Перес с втория RB20.

Малко преди началото на квалификацията се разбра, че Макс Верстапен е със сменена задвижваща система

Причината за това бе предпазливост от страна на Ред Бул вследствие инцидента на нидерландеца от първата свободна тренировка на пистата Албърт парк. При него Верстапен счупи пода си. Това наложи смяна на пода и доведе до забавяне във втората сесия – Макс изгуби около 20 минути време за подготовка. Впоследствие в Ред Бул са решили да сменят и задвижващата система, за да са сигурни в издръжливостта на агрегата. Инженерите на Хонда не били особено убедени, че удареният вчера двигател ще може да се използва отново.

До старта на Q1 температурата на въздуха се качи само с градус до 19, но тази на пистата достигна 35 градуса. Слънцето отново се появи над пистата Албърт парк

Алекс Албон записа първото време в сесията – 1:18.709 мин. То бързо бе подобрено и бързите обиколки започнаха да се трупат, а рейс контролът да анулира турове за нарушаване границите на трасето.

„Толкова нестабилна предна част. Лудост“, обади се Верстапен по радиото.

След първите квалификационни серии начело в класирането бе Шарл Льоклер, следван от Карлос Сайнц, Верстапен, Серхио Перес, Люис Хамилтън, Ландо Норис, Оскар Пиастри. Естебан Окон спука задна лява гума при докосване на стена.

Фернандо Алонсо излезе пръв с 1:16.991 мин. В зоната на изпадащите бяха Гуаню Жу, Джордж Ръсел, Пиер Гасли и Окон. Сайнц оглави класирането, Льоклер даде второ време. Ръсел се оплака, че предните му спирачки не работят както трябва. Със следващ бърз тур той излезе девети. Хамилтън го измести от тази позиция. Албон слезе под чертата.

Гасли свали Даниел Рикиардо в зоната на изпадащите, а Албон – Нико Хюлкенберг. Перес (когото ще разследват след сесията дали е попречил на Хюлкенберг) излезе втори, Верстапен бе трети и пак каза, че се пързаля твърде много, а предницата му е нестабилна.

Битката за влизане в Q2 продължаваше. Хюлкенберг даде 15-то време за сметка на Гасли, който ще бъде проверяван за пресичане на бялата линия на входа на питлейна. Нико бе върнат под чертата от съотборника си Магнусен. Заедно с него от Q1 отпаднаха Гасли, Рикиардо (с изтрита обиколка за нарушени ограничения на пистата) и Жу.

Без никакво бавене борбата бе подновена в Q2. Първото време бе на Сайнц – 1:16.671 мин

Това време бе подобрено веднага от Верстапен. Льоклер записа трето постижение, след което Пиастри излезе втори. След като всички вече имаха бързи серии в зоната на изпадащите бяха Албон, Юки Цунода, Магнусен Валтери Ботас и Окон.

Сайнц свали 0,198 сек от времето на Верстапен – 1:16.189 мин. Перес даде едва четвърто време. Льоклер записа трети резултат. В последните минути на пистата имаше сериозен трафик, докато пилотите под чертата се бореха да влязат в топ 10, а застрашените от изпадане (сред тях и състезателите на Мерцедес) – да запазят или подобрят позициите си.

В крайна сметка при последните бързи опити Цунода извади Хамилтън от топ 10. Заедно със седемкратния световен шампион до финалния квалификационен сегмент не стигнаха Албон, Ботас, Магнусен и Окон.

Финалната борба за разпределение на позициите на първите 5 редици започна с бърза обиколка отново първо на Сайнц

Испанският пилот на Ферари записа 1:16.331 мин. Ръсел бе на 0,544 сек зад него. Льоклер даде време само на 0,104 сек от постижението на съотборника си. Верстапен излезе пръв с 1:16.048 мин (-0,283 сек). Норис даде четвърто време, но бе изместен от тази позиция от Перес. Пиастри бе шести, следван от Ръсел и Цунода. Алонсо последен бе в бърза обиколка, но изхвърча от пистата на шести завой.

Строл излезе пръв за финален опит в Q3. Всички останали последваха канадския пилот. Верстапен подобри собствения си най-силен първи сектор, веднага след което Сайнц даде най-силно време в тази част от пистата. Макс свали 0,133 сек от своето постижение. Карлос загуби през останалата част от трасето и стана втори – на 0,270 сек. Льоклер сбърка в последния си бърз тур и остана пети – зад Перес и Норис. Пиастри се нареди шести, следван от Ръсел, Цунода, Строл и Алонсо.