Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели спринта в Маями пред Льоклер и Перес

Верстапен спечели спринта в Маями пред Льоклер и Перес

3110
0
Макс Верстапен, старт, Гран при на Маями, Маями
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели спринта през уикенда за Гран при на Маями. Втори завърши Шарл Льоклер с Ферари, а трети бе Серхио Перес с втория Ред Бул.

При излизането си от бокса, за да отиде на стартовата решетка, Естебан Окон удари Шарл Льоклер. Монегаскът и тимът му Ферари трудно повярваха на случилото се.

„Какви, по дяволите, ги върши той?! Мисля, че удари само колелото. Спеше ли? Не видях кой беше. Дори механиците му викаха да спре“, каза Льоклер по радиото.

Окон получи 10 секунди наказание за инцидента още преди старта на спринта.

Алекс Албон пък потегли от питлейна. От Уилямс направиха промени по окачването на колата му след квалификацията, което води до наказание и старт от пита.

Междувременно камерите продължаваха да следят най-много Ейдриан Нюи. Той се спря при Макларън и огледа колата им. Видя се и с Пиеро Ферари, който е в Маями заедно с CEO-то на компанията от Маранело Бенедето Виня. След това огледа и болида на Ферари.

Температурата на пистата бе 46 градуса, тази на въздуха – 29 градуса преди началото на спринтовата състезателна дистанция в Маями. Всички бяха с гуми медиум с изключение на Юки Цунода и Логан Сарджънт.

Макс Верстапен поведе на старта. Серхио Перес атакува Шарл Льоклер, но не успя да изпревари пилота на Ферари

Вместо това Даниел Рикиардо мина пред мексиканския пилот на Ред Бул. Карлос Сайнц бе пети, следван от Оскар Пиастри, Нико Хюлкенберг, Кевин Магнусен. Люис Хамилтън бе изскочил девети пред Цунода, Окон, Пиер Гасли.

В средата на колоната имаше контакт между Фернандо Алонсо и Ланс Строл при минаването на Хамилтън вдясно. В инцидента пострада и Ландо Норис, който излетя от трасето и отпадна. Строл се прибра в пита. Алонсо бе със спукана гума.

Във втората от 19 обиколки излезе кола за сигурност, докато маршалите почистваха отломките по пистата.

Сейфти карът се прибра в края на третата обиколка и спринтът бе подновен в четвъртия от 19 тура. Верстапен се обади по радиото, че няма сцепление. Той бе на над 1,3 сек пред Льоклер. Перес си върна третото място от Рикиардо.

Рейс контролът разгледа ситуацията от началото на състезанието и реши, че няма да предприема допълнителни действия. Същевременно разглеждаше как Ландо Норис се е прибрал в пита и дали е пресякъл пистата.

Хамилтън каза по радиото, че няма скорост на правите. Той се опитваше да изпревари Магнусен, който пък пресече напряко шикан. В челото преднината на Верстапен вече бе над 2,3 сек.

След преполовяване на късата състезателна дистанция редът бе Верстапен, Льоклер, Перес, Рикиардо, Сайнц, Пиастри

Хамилтън продължаваше да се опитва да вземе осмото място на Магнусен, но датчанинът се защитаваше успешно. Кевин получи наказание за пресичането на шикана по-рано – 10 секунди. При една от атаките имаше и докосване помежду им.

При поредната атака на Хамилтън двамата с Магнусен излязоха от пистата. От това се възползва Цунода, който мина пред пилота на Мерцедес. В крайна сметка и Юки, и Люис задминаха Хаас-а. Магнусен получи още 10 секунди наказание за излизане на пистата и придобиване на предимство.

В челото Верстапен необезпокояван пресече пръв финала, макар изобщо да не бе доволен от сцеплението през целия спринт. Льоклер бе втори, следван от Перес, Рикиардо, Сайнц. Пиастри зае шестото място пред Хюлкенберг и Хамилтън, който изпревари Цунода в последната обиколка. След финала Магнусен получи още две наказания – 5 секунди за нарушаваме лимитите на трасето и още 10 за напускане на пистата и придобиване на предимство. Хамилтън получи санкция преминаване през бокса за превишена скорост в питлейна, което върна Цунода в точките.