Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен начело в съкратената заради катастрофа на Жу последна сесия в Джеда

Верстапен начело в съкратената заради катастрофа на Жу последна сесия в Джеда

1870
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен бе най-бърз в последната свободна тренировка на пистата в Джеда. Сесията бе съкратена принудително заради тежка катастрофа на Гуаню Жу. Китайският пилот е добре, но болидът му е сериозно разбит. Ударът размести и предпазни бариери, които трябваше да бъдат поправени от маршалите. Втори и трети в класирането зад пилота на Ред Бул останаха Шарл Льоклер (Ферари) и Серхио Перес с втория RB20.

Часовете преди последната тренировка за подготовка през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия бяха неочаквано посветени на Оливър Беърман. 18-годишният английски тийнейджър неочаквано се озова в кокпита на Ферари SF-24. Причината бе, че Карлос Сайнц трябваше да претърпи спешна операция на апандисит. Пилотът на Према спечели вчера квалификацията във Формула 2, а днес изведнъж се оказа пилот от Формула 1.

Температурата на въздуха в началото на сесията бе 26 градуса, тази на пистата – 42 градуса

Валтери Ботас бе първият пилот на пистата след светването на зеления семафор. Беърман не се бави и излезе за опознавателни обиколки – за първи път като титуляр на Ферари във Формула 1. Англичанинът е и най-младият пилот, сядал в кокпит на Скудерията в Гран при.

В началото на тренировката нямаше много пилоти на трасето. Ботас, Беърман, Ланс Строл и Фернандо Алонсо бяха с гуми медиум, Люис Хамилтън започна сесията със софт. С меките гуми седемкратният световен шампион записа 1:30.793 мин.

„Не бързай, дай си време да влезеш в ритъм и надграждай от там“, бе инструкцията към Беърман по радиото от Ферари.

Младият англичанин като че ли се справяше добре с прехода от Формула 2 към F1, защото излезе начело в класирането с 1:30.277 мин с много уверено каране.

15 минути след началото на последния час за подготовка преди квалификацията в Джеда едва половината пилоти бяха направили обиколка на пистата, а само 7 имаха и бързи серии. Хамилтън отново бе начело – с 1:30.253 сек. Джордж Ръсел (със софт) подобри това постижение с 0,391 сек. С медиум Шарл Льоклер излезе втори, на 0,146 сек от Ръсел. Пилотите на Мерцедес бяха с различни програми.

Следващият пилот, който оглави класирането, бе Серхио Перес. Със софт той записа 1:29.562 мин. Също с меките гуми Макс Верстапен, който излезе на трасето повече от 20 минути след началото на сесията, остана на 0,211 сек от съотборника си.

Беърман имаше известни проблеми с включването на радиото си. Рейс инженерът Рикардо Адами първо го предупреди за приближаването на Хамилтън, а след това стъпка по стъпка го преведе през процедурата. Междувременно Льоклер даде първо време, при това с медиум – 1:29.206 мин.

В средата на времето Верстапен подобри постижението на монегаска с 0,313 сек

„Ударих нещо в десети завой. Не знам дали беше пластмасова бутилка или нещо друго, но ударих нещо с дясната си гума“, обади се Макс по радиото.

17 минути преди карирания флаг Гуаню Жу катастрофира тежко. Тренировката моментално бе спряна. Пилотът на Стейк/Заубер се обади по радиото, че е добре. Болидът му се завъртя и се разби в предпазната бариера на седми завой.

„Не знам какво стана, но изтървах колата. Съжалявам. Иначе аз съм добре“, каза Жу по радиото.

Тренировката бе подновена при оставащи по-малко от 3 минути от времето. На изхода от питлейна стана абсолютно задръстване – буквално всички се наредиха на опашка за излизане. Една не се стигна и до удар, след като един измъкващ се Хаас за малко не блъсна Ръсел.

До края на тренировката няколко пилоти подобриха времената си. До прекъсването Алонсо бе трети, но след подновяването на сесията бе изпреварен от Перес, Ръсел и Норис, оставайки шести. Топ 10 допълниха Строл, Оскар Пиастри, Хамилтън и Беърман.