Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пред Ботас и Хамилтън в последната тренировка на Ред Бул Ринг

Верстапен пред Ботас и Хамилтън в последната тренировка на Ред Бул Ринг

1641
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен записа най-добро време в третата, последна тренировка преди квалификацията за Гран при на Австрия. Пилотът на Ред Бул изпревари съперниците от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън.

В събота сутринта отборите бяха уведомени, че пилотите не може да намаляват от влизането в девети до излизането от десети завои. Това по принцип се прави с цел състезателят да отвори максимална разлика с коли пред него по трасето в опит за чиста обиколка. На тези две криви са и ограниченията на пистата, заради които и този уикенд има доста елиминирани обиколки.

Голямата новина преди последния час за подготовка бе новият двегодишен договор на Люис Хамилтън с Мерцедес. Тимът от Бракли и седемкратният световен шампион се договориха този сезон много бързо за разлика от последните преговори, приключили със споразумение едва през февруари 2021 г.

22 градуса бе температурата на въздуха, тази на пистата – 45. Времето слънчево и ясно, шанс за дъжд нямаше

В началото на сесията изборът на всички бе за експерименталните гуми на Пирели. Екипите получиха възможност да ги изпитат и в съботната тренировка. След 10 минути работа начело бе Пиер Гасли с 1:06.058 мин. Той бе изместен от тази позиция от съотборника си в Алфа Таури Юки Цунода с 1:06.045.

Пилотите на Мерцедес, Ред Бул и Астън Мартин изчакваха по боксовете. В този на Астън Мартин посрещнаха Себастиан Фетел с огромни балони, изписващи „Честит рожден ден“. Четирикратният световен шампион навършва 34 години днес.

Ботас пръв от състезателите на големите екипи излезе на пистата, също с експерименталните гуми на Пирели. Отзивите за тях след петъчните тренировки бяха положителни. Марио Изола уточни, че не вижда причина гумите да не бъдат въведени в употреба от Силвърстоун. Окончателното решение все пак бе оставено за днес.

Двайсетина минути след началото на тренировката започна работата и с гумите, които ще се използват в квалификацията и състезанието. Ландо Норис със софт сбърка, но продължи серията си и оглави подреждането с 1:05.762 мин. След това свали до 1:05.700.

Макс Верстапен се появи на трасето в средата на тренировката директно със софт

Температурата на пистата се бе качила до 48 градуса. Шарл Льоклер излезе пръв с 1:05.627 (със софт). Верстапен подобри това постижение с 0,686 сек (1:04.941). Кристиан Хорнер обясни, че забавянето на Макс се дължи на това, че е приключил още вчера изпитанията си с експерименталните гуми.

Също със софт Хамилтън остана на 0,491 сек от пилота на Ред Бул

Ботас се нареди четвърти, на 0,644 сек. Люис намали разликата спрямо Верстапен на 0,336 сек. Карлос Сайнц излезе трети (+0,406 сек).

Пилотите на Ферари имаха излитания от пистата, както и Цунода и Никита Мазепин. Всички обаче успяваха да се върнат на трасето и да продължат.

В края на сесията Хамилтън и Верстапен направиха още по една серия. Пилотът на Мерцедес подобри собственото си време, но остана зад Макс – на 0,053 сек. Ботас прескочи съотборника си. Верстапен пък даде ново най-силно постижение – 1:04.591, над половин секунда пред финландеца.

Размествания до края на сесията имаше в позициите зад топ 3. Гасли бе четвърти, следван от Антонио Джовинаци. Сайнц, Перес, Алонсо, Льоклер и Фетел допълваха топ 10.