Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели спринта в САЩ пред Хамилтън и Льоклер

Верстапен спечели спринта в САЩ пред Хамилтън и Льоклер

4300
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели спринта по време на уикенда за Гран при на САЩ, водейки от старта до финала на късата състезателна дистанция. Втори завърши Люис Хамилтън с Мерцедес, а трети бе Шарл Льоклер (Ферари).

Джордж Ръсел получи наказание от три места назад на грида заради това, че забави Шарл Льоклер по време на квалификацията за спринта

Пилотът на Ферари реагира още в сесията, а случаят бе разгледан от стюардите след финала ѝ. Стюардите решиха, че състезателят на Мерцедес е забавил ненужно съперника си от Скудерията и това му коства три позиции на грида. Вследствие на санкцията Ръсел бе 11-ти на грида.

Всички пилоти на старта бяха с медиум с изключение на Карлос Сайнц, който бе сложил софт. Средният по твърдост комплект само на Албон бе нов, останалите бяха с вече ползвани гуми. Софтът на Сайнц също бе използван.

При потеглянето Макс Верстапен защити първата си позиция. Шарл Льоклер го притисна, но не успя да го изпревари. Вместо това загуби второто място от Люис Хамилтън, който го атакува и излезе зад пилота на Ред Бул

Сайнц взе четвъртото място пред Ландо Норис и Оскар Пиастри. Серхио Перес бе седми след старта, следван от Ръсел, Пиер Гасли и Албон. Пилотът на Алпин бе следващият, успял да изпревари Пиастри.

В петия от общо 19 тура Верстапен се обади по радиото, че няма добра управляемост на своя Ред Бул RB19.

„Напълно изтървах задната част“, добави нидерландецът.

Той водеше с по-малко от секунда пред Хамилтън, който пък каза по радиото, че съперникът му на няколко пъти е излизал от пистата. Льоклер бе на 3,6 сек зад седемкратния световен шампион, а Сайнц се движеше на над 4 секунди от съотборника си. Стюардите наказаха Ръсел с 5 секунди за излизане от пистата и придобиване на предимство. Джордж бе казал на тима си, че Пиастри го извади от пистата, но рейс контролът не бе на това мнение.

Норис се доближи на по-малко от шест десети от секундата до Сайнц, а Пиастри отиде още по назад и в средата на спринтовата дистанция бе десети.

Пиастри бе първият пилот, който получи предупреждение за спазване ограниченията на трасето

Рейс контролът удебели по-рано белите линии на завоите, където се следят границите на пистата. Предположението бе, че това бе направено както за улеснение на състезателите, така и на самия рейс контрол, следящ за спазването на лимита.

Верстапен се откъсна на 3 секунди пред Хамилтън. Норис и Сайнц продължаваха битката си като пилотът на Макларън вече бе четвърти. Льоклер пък бе предупреден, че трябва да пази гумите си. Сайнц загуби още едно място – от Перес.

В 14-ата обиколка Ръсел атакува Сайнц, но пилотът на Ферари удържа шестото място. Състезателят на Мерцедес се движеше на около половин секунда. Ланс Строл се обади по радиото в 17-ата обиколка, че няма спирачки и трябва да се прибере в бокса. Канадският пилот на Астън Мартин имаше проблеми със спирачки в петъчната свободна тренировка. Прибирането му в пита бе, за да отпадне.

До края на спринта преднината на Верстапен нарасна до над 9 секунди. Нидерландецът пресече пръв финала пред Хамилтън и Льоклер. Норис се класира четвърти, следван от Перес, Сайнц, Гасли. Ръсел бе осми, а топ 10 допълниха Албон и Пиастри.