Макс Верстапен спечели спринта по време на уикенда за Гран при на САЩ, водейки от старта до финала на късата състезателна дистанция. Втори завърши Люис Хамилтън с Мерцедес, а трети бе Шарл Льоклер (Ферари).
Джордж Ръсел получи наказание от три места назад на грида заради това, че забави Шарл Льоклер по време на квалификацията за спринта
Пилотът на Ферари реагира още в сесията, а случаят бе разгледан от стюардите след финала ѝ. Стюардите решиха, че състезателят на Мерцедес е забавил ненужно съперника си от Скудерията и това му коства три позиции на грида. Вследствие на санкцията Ръсел бе 11-ти на грида.
NEWS: George has been given a three-place grid penalty for impeding in SQ1. He will start the Sprint in P11. pic.twitter.com/vklFrOvMor
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 21, 2023
Всички пилоти на старта бяха с медиум с изключение на Карлос Сайнц, който бе сложил софт. Средният по твърдост комплект само на Албон бе нов, останалите бяха с вече ползвани гуми. Софтът на Сайнц също бе използван.
При потеглянето Макс Верстапен защити първата си позиция. Шарл Льоклер го притисна, но не успя да го изпревари. Вместо това загуби второто място от Люис Хамилтън, който го атакува и излезе зад пилота на Ред Бул
Сайнц взе четвъртото място пред Ландо Норис и Оскар Пиастри. Серхио Перес бе седми след старта, следван от Ръсел, Пиер Гасли и Албон. Пилотът на Алпин бе следващият, успял да изпревари Пиастри.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️LIGHTS OUT IN AUSTIN!!!
It’s tight out of Turn 1 but Verstappen keeps the lead followed by Hamilton then Leclerc #F1Sprint #USGP pic.twitter.com/qONGTqnUca
— Formula 1 (@F1) October 21, 2023
В петия от общо 19 тура Верстапен се обади по радиото, че няма добра управляемост на своя Ред Бул RB19.
„Напълно изтървах задната част“, добави нидерландецът.
Той водеше с по-малко от секунда пред Хамилтън, който пък каза по радиото, че съперникът му на няколко пъти е излизал от пистата. Льоклер бе на 3,6 сек зад седемкратния световен шампион, а Сайнц се движеше на над 4 секунди от съотборника си. Стюардите наказаха Ръсел с 5 секунди за излизане от пистата и придобиване на предимство. Джордж бе казал на тима си, че Пиастри го извади от пистата, но рейс контролът не бе на това мнение.
Норис се доближи на по-малко от шест десети от секундата до Сайнц, а Пиастри отиде още по назад и в средата на спринтовата дистанция бе десети.
LAP 6/19
The old team buddies are battling for P4 ⚔️
Sainz is keeping Norris at bay for now ✋#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/f6fSNJfeGB
— Formula 1 (@F1) October 21, 2023
Пиастри бе първият пилот, който получи предупреждение за спазване ограниченията на трасето
Рейс контролът удебели по-рано белите линии на завоите, където се следят границите на пистата. Предположението бе, че това бе направено както за улеснение на състезателите, така и на самия рейс контрол, следящ за спазването на лимита.
Верстапен се откъсна на 3 секунди пред Хамилтън. Норис и Сайнц продължаваха битката си като пилотът на Макларън вече бе четвърти. Льоклер пък бе предупреден, че трябва да пази гумите си. Сайнц загуби още едно място – от Перес.
В 14-ата обиколка Ръсел атакува Сайнц, но пилотът на Ферари удържа шестото място. Състезателят на Мерцедес се движеше на около половин секунда. Ланс Строл се обади по радиото в 17-ата обиколка, че няма спирачки и трябва да се прибере в бокса. Канадският пилот на Астън Мартин имаше проблеми със спирачки в петъчната свободна тренировка. Прибирането му в пита бе, за да отпадне.
До края на спринта преднината на Верстапен нарасна до над 9 секунди. Нидерландецът пресече пръв финала пред Хамилтън и Льоклер. Норис се класира четвърти, следван от Перес, Сайнц, Гасли. Ръсел бе осми, а топ 10 допълниха Албон и Пиастри.
#F1SPRINT CLASSIFICATION
Verstappen romps to a third Sprint win of the season
Norris wasn’t far off catching Leclerc for third 👀#F1 #USGP pic.twitter.com/ALs0pU5p7k
— Formula 1 (@F1) October 21, 2023