Ред Бул имаха труден ден днес и изоставаха от съперниците си за титлата. Въпреки това, австрийският отбор има време да напредне през уикенда и смяната на двигателя на Хамилтън със сигурност ще им помогне в битката.
„Пробвахме някои различни неща от първа тренировка, но и тя не беше особено добра – каза Верстапен. Затова все още оглеждаме какво можем да направим. Разбира се, по-различно е тук (в Истанбул). Нямаме много данни от тук с този тип коли. Затова изглежда че имаме една вечер пред нас за да се опитаме да направим нещата по-добре, защото днес не беше от най-добрите дни.“
Въпреки, че завърши втори в първата тренировка днес, Макс Верстапен през цялото време изоставаше в темпото от прекия си съперник Люис Хамилтън и във втората тренировка бе по-бавен от съотборника си Серхио Перес. Въпреки всичко, нидерландецът е в добра позиция да се възползва от наказанието за 10 позиции на старта на Хамилтън, след смяна на двигателя с вътрешно горене на мерцедеса.
Great track, but today was challenging. It looks like we have some work to do overnight, to improve our performance. Let’s #KeepPushing #TurkishGP 🇹🇷 pic.twitter.com/I3OazltIlK
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) October 8, 2021
Серхио Перес беше изненадан от нивото на сцепление. Миналата година, пистата беше прясно асфалтирана преди състезанието за Гран при на Турция и беше много хлъзгава.
„Изненада ни сцеплението. Със сигурност е подобно на стандартна писта“.
🗣 „The amount of grip surprised me today; it is more like a standard track out there now, but it is still very challenging because the grip is not consistent.“ @SChecoPerez on #TurkishGP Friday 🇹🇷👉 https://t.co/eKhXF9aZc0 pic.twitter.com/YDzrBQGeEs
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 8, 2021
„Не намерихме добър баланс в колата – каза Марко. Много е особено. Нещо не е наред. Гумите прегряват, имаме недозавиване и презавиване. Изобщо не сме доволни. Недозавиването се превръща в презавиване, от което гумите прегяват. Поведението на колата е много неефективно.“
Ред Бул пробваха различни настройки на своите болиди. Перес заърши четвърти, а Верстапен беше пети днес следобед.
„Подценихме нивата на сцепление, но странното поведение беше само в болида на Макс – добави Марко. Настройките на Перес също не бяха идеални, но някъде нещо не се получава. За съжаление, не успяхме да променим тенденцията.“
Според Марко, разликата между Верстапен и Хамилтън е само две десети от секундата на обиколка.
„Днес е само петък. Събота е друг ден. Смятам, че можем да разрешим всичко. Себастиeн Буеми може да се докажа на симулатора през нощната смяна. Просто трябва да разрешим проблемите си. В сегашното си състояние не сме конкурентни“ – довърши Марко.