Сегашните болиди в F1 се следват по-лесно. Toва е мнението на световния шампион Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул твърди, че най-новите автомобили от Формула 1 вече са по-контролируеми, когато се движат след друг автомобил и вече не страдат от внезапни моменти на недозавиване или презавиване.
Основната цел на новите правила на Формула 1 беше да се създаде ново поколение автомобили. Те използват граунд ефект, който намалява до минимум количеството мръсен въздух, който се върти в спиралата на автомобила. По този начин позволява на пилотите да се следват по-близо един до друг в завоите, което от своя страна трябва да подобри действието между колелата.
В края на този уикенд ще се проведе първият старт от новия сезон, в който влизат в сила новите технически правила. Според Верстапен, новите разпоредби изпълняват първоначалната си цел въз основа на няколко момента от предсезонните тестове, когато той имаше възможност да се движи след друг автомобил. Най-забележителният пример за това бе двубой между него и пилота на Ферари Карлос Сайнц. Двамата бивши съотборници си спретнаха истинска състезателна битка в продължение на няколко обиколки.
‘Tis the season for some racing 👀 #F1Testing ⏱pic.twitter.com/oqlupfjniU
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 14, 2022
„Новите болиди се следват по-лесно. Със сигурност е по-добре от миналата година. Тогава ситуацията беше много лоша. Ако се окажеш зад някой автомобил, изведнъж получаваш прекалено недозавиване или презавиване. Беше абсолютно неконтролируемо.“
„Когато сега съм зад автомобил, забелязвам, че губя притискаща сила, но това се случва само отпред и отзад. Така болидът става по-предсказуем и контролируем за водачите.“
Радикално новият подход към аеродинамиката в F1, съчетан с увеличеното общо тегло на автомобилите и въвеждането на 18-инчови джанти, изисква от пилотите да адаптират стила си на шофиране.
Но Верстапен не смята, че новите машини в спорта са по-трудни за овладяване от своите предшественици. Неговото мнение е, че забавлението зад волана вероятно ще зависи от вида писта.
„Разбира се, това зависи и от баланса на автомобила„, каза действащият световен шампион. „Ако миналата година сте имали много недозавиване или презавиване. това няма да се промени особено. „Намирането на лимита на всеки един автомобил е много трудно. Така че мисля, че е почти същото.“
„Тези автомобили са много по-тромави в бавните завои, защото са с по-голямо максимално тегло. Така че на писта с много бавни криви, карането ще бъде по-малко забавно. Но ако отидем на писти с преобладаващи бързи завои, тогава автомобилът ще бъде забавен за каране“, завърши Макс Верстапен.