Макс Верстапен няма да бъде преместван по-назад на стартовата решетка. Пилотът на Ред Бул бе разследван от стюардите на ФИА заради действията си в днешната квалификация. В крайна сметка Верстапен така и не бе наказан, но пък получи няколко порицания.
🚨 BREAKING: Max Verstappen is reprimanded for impeding Yuki Tsunoda
There will be NO further action for impeding Logan Sargeant between T17 and T18.
He will start tomorrow’s race in P11.#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/ZaPUxSmOVC
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) September 16, 2023
Верстапен беше елиминиран във втория сегмент от днешната квалификация за Гран при на Сингапур. Така той продължи да се бори със своя RB19 от началото на уикенда. Макс дори обяви колата си за „неуправляема“ и обясни, че е бил лишен от увереност при спиране
Верстапен беше призован при стюардите на ФИА след края на сесията. Пилотът на Ред Бул бе разследван за три отделни нарушения. Първото бе евентуално възпрепятстване на Логан Сарджънт между завой 17 и 18 в Q1. Вторият случай бе за предполагаемо възпрепятстване на автомобили на изхода на пита, след като неговият болид изглежда имаше проблем. Верстапен трябваше да обясни и защо е попречил на Юки Цунода между завои 3 и 4.
Стюардите в крайна сметка решиха да не наказват Верстапен. Те заявиха, че нито един представител на Алфа Таури не е присъствал на изслушването. Следователно Макс се отърва само с порицания и глоба.
При първият случай бе установено, че Верстапен е ограничен във възможностите си поради изпреварване на трафика от двете страни. Затова продължаването по права линия е бил „най-безопасният вариант“ за избягване на сблъсък. Случаят с Цунода бе приключен поради прецедента, създаден по-рано този сезон.
„Стюардите прегледаха редица възпрепятстващи и предполагаеми възпрепятстващи инциденти от настоящия сезон. В съответствие с предишни решения във връзка със сериозността на нарушението, налагат наказание за порицание и глоба [€ 5,000] за състезателя [Верстапен]“, се казва в доклада на комисарите.
Верстапен също беше оправдан за случая с изхода от бокса, въпреки „извънредното“ чакане от 14 секунди.
„Пилотът заяви, че е изчакал (приблизително 14 секунди), за да напусне изхода на бокса, тъй като е искал да създаде пролука с колите зад него.“
„Представителят на отбора обясни, че разликата му е била нулирана от завой №5 поради забавянето на други автомобили в опознавателната обиколка. Колата зад Верстапен пък увеличила разликата си до 12 секунди. Пилотът не е спечелил очевидно предимство в чакането на изхода на бокса за това, което се счита за изключително дълго време. Потенциалът това да се отрази негативно на други пилот не изисква наказание.“
„Макар да се отбелязва, че колата отзад можеше да изпревари [Верстапен], за предпочитане е автомобилите да напускат изхода на бокса по подреден начин.“
Верстапен ще потегли от 11-та позиция в утрешната Гран при на Сингапур. Нидерландецът обаче може да мине напред, ако някой негов съперник пред него бъде наказан. Същевременно Сарджънт също получи порицания заради възпрепятстване на Ланс Строл в Q1.
New document: Infringement – Car 2 – Impeding of Car 18
Published on 16-09-2023 18:29 CEThttps://t.co/fI8KyUJVm6#F1 #Formula1 #FIA #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/bwaI5ZC5ES— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) September 16, 2023