След като Макс Верстапен загуби мощност в двигателя си по време на квалификацията вчера от отбора решиха да сменят неговата задвижваща система, както и тази на съотборника му Перес. Те ще получат третият и последен от разрешените за сезона двигател с вътрешно горене, MGU-H, MGU-K и турбо.
Двамата няма да бъдат наказани и ще стартират съответно 10-ти и 11-ти. При следващо поставяне на някой нов елемент от изброените обаче, те ще трябва да потеглят от дъното на колоната.
Хелмут Марко заяви, че проблемът с двигателя на Макс е бил механичен. Той бе изключително разочарован, тъй като според него това е възможно най-лошото трасе за подобно класиране в квалификацията след Монако и Сингапур.
Пиер Гасли, който също е със задвижваща система на Ред Бул Пауъртрейнс, ще смени тези и други елементи. От ФИА потвърдиха, че промяната е направена без одобрението на техническия им делегат. Така французинът ще трябва да стартира от питлейна. Пилотът на Алфа Таури се класира едва 19-ти във вчерашната квалификация и при всички случаи щеше да потегли от дъното за надпреварата в Унгария.
По-рано този уикенд бе обявено, че Верстапен ще използва последната разрешена скоростна кутия за сезона като той ще бъде наказан при още една такава. Същата е ситуацията и при Льоклер, който също постави нова скоростна кутия преди квалификацията вчера.
After we found good pace today, not being able to push for pole is very disappointing 😤
There’s a challenge ahead now but we’ll keep pushing to move up again tomorrow 👊#KeepPushing pic.twitter.com/gf9T1KiQqG
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) July 30, 2022