Макс Верстапен смята, че към момента е почти невъзможно във Ферари да бъдат победени в квалификация от F1. Причината е голямата мощност на двигателя на Скудерията в една бърза обиколка, която дава на нейните пилоти голямо предимство.
Именно задвижващата система на тима от Маранело е централна тема в последните седмици. Има информации, че някои отбори смятат, че тя не е легална и са отправили запитвания към ФИА. В тази връзка Шарл Льоклер каза, че това са опити за дестабилизиране на тима, които обаче не са успешни.
Льоклер и Фетел спечелиха всички първи стартови позиции в последните 5 кръга от шампионата. 3 от тях – в Белгия, Италия и Сингапур, те превърнаха в победи. Смята се, че двамата са фаворити за първите места в квалификацията и в предстоящия уикенд в Мексико.
„Ние внедрихме ъпдейти, както и другите тимове, каза Макс. – Но не направихме онези стъпки напред в представянето ни, които отбелязахме миналата година.
По отношение на Ферари, те разполагаха с все повече мощност в хода на сезона. Трудно е да победиш пилотите им, дори да имаш кола, която е с половин секунда на обиколка по-бърза. Всъщност почти невъзможно е да ги биеш в квалификацията.“
Според Верстапен изоставането на двигателя на Хонда спрямо Ферари в такъв квалификационен режим е наистина голямо. Докато спрямо Мерцедес и Рено пасивът не е толкова сериозен. В състезателен режим според Макс разликите намаляват.
Относно предстоящия кръг в Мексико, пилотът на Ред Бул очаква да има повече шансове в състезанието. Особено ако вали, каквито прогнози има. Холандецът призна, че за успехите му на Ерманос Родригрес в предишните 2 години заслуга има и Рено. По думите му моторът на французите винаги е бил конкурентен на това трасе спрямо другите.