Макс Верстапен вярва, че ФИА не е права да въвежда техническа директива, която да е свързана с подскачането, след като някои отбори са показали, че са в състояние да предотвратят сериозното предизвикателство на това явление.
По време на състезанието в Баку миналия уикенд редица отбори се бореха с отскачането. Пилотите на Мерцедес най-много разказваха колко болезнено е било за тях в кокпита. В отговор на диалога с пилотите и лекарите ФИА въведе техническа директива преди Гран при на Канада този уикенд. Тя която ще създаде праг за „приемливо ниво на вертикални колебания.“ Въпреки всичко Верстапен не е доволен от въвеждането на такава промяна.
„Малко е разочароващо отново да има промяна в правилата по средата на сезона. Дори не става дума за това, че този феномен ни засяга повече или по-малко от другите отбори. Правилата не трябва да се променят заради неуспехите на други отбори“, заяви Верстапен.
„Смятам, че има много екипи, които всъщност са свършили невероятна работа, за да нямат такива проблеми, така че е възможно да ги заобиколим. Ако повишите автомобила си, няма да имате тези проблеми. От друга страна ще загубите производителност. Но ако не можете да конструирате автомобила по подходящ начин, това е ваша грешка, а не на правилата. За мен това е малко срамно.“
Новата техническата директива може да принуди Мерцедес да увеличи височината на каросерията си, за да отговори на прага на ФИА, който все още не е определен. Верстапен добави, че създаването на твърдо правило, което може да повлияе и на отборите, които работят по-добре, е несправедливо.
„Разбира се, всяка писта е различна. Мисля, че е малко срамно да има промени по средата на сезона. Явно отборите са показали, че можеш да караш нормално или поне с много по-малко проблеми от някои техни съперници.“
Get up to speed for the #CanadianGP 🇨🇦 with @Max33Verstappen‘s lap on F1 2021 🚀 #UnlockPotential pic.twitter.com/pttGdKPVE7
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 16, 2022
Шефът на Хаас Гюнтер Щайнер също не беше сигурен в техническата директива. Според него тя може да повлияе на подреждането в класирането поради въздействието върху настройките на автомобила.
„Трябва да измерим какво всъщност представлява той“, каза Щайнер. „Някои от автомобилите са доста лоши. Има решение –просто увеличете височината на возилото. Но след това се забавяте. Всъщност кой иска да се да бъде по-бавен? Преди няколко години имаше подобен случай. Тогава сменихме гумите по доста странна причина.“
„Промените ли нещо из основи, може да разбъркате стартовата решетка. Наистина ли това е справедливо? Не. Ако една кола е твърде опасна, просто трябва малко да се увеличи нейната височина.“