Начало Избрани Верстапен: Промяната в съотношението на силите зад Ред Бул е доста объркваща

Верстапен: Промяната в съотношението на силите зад Ред Бул е доста объркваща

2893
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен коментира представянето на отборите, които се намират зад Ред Бул. Двукратният световен шампион каза, че е доста объркващо да види как се променя съотношението на силите между екипите на Астън Мартин, Алпин, Ферари, Мерцедес и Макларън. В същото време Кристиан Хорнер каза, че борбата между тези отбори „улеснява“ задачата на неговия тим.

Ред Бул наложи сериозна доминация от началото на сезона. Отборът от Милтън Кийнс спечели всички стартове до този момент, като в 8 от тях победата бе за Макс Верстапен. Нидерландецът триумфира и във вчерашната Гран при на Великобритания. В същото време имаше известно разместване в подреждането зад нидерландеца. Първоначално Астън Мартин бе вторият по сила отбор на решетката. Британците направиха огромна крачка напред спрямо миналата година и записаха 6 подиума в 8 старта

Астън Мартин започна да изостава в последните два старта. Тимът от Силвърстоун загуби второто място при конструкторите и не записа подиум в Австрия и Великобритания. Същевременно отбори като Мерцедес и Макларън показаха отлична скорост в последния старт на пистата „Силвърстоун“. Отборът от Уокинг дори бе на практика единствено зад Ред Бул и единствено грешната стратегия попречи на Оскар Пиастри също да се качи на подиума. От Ферари и Алпин пък преживяха изключително тежък уикенд на британското трасе.

Промяната в съотношението на силите зад Ред Бул зависи от много фактори. Тук се включват характеристиките на всяка една писта, скоростта и ефективността на всеки един болид, както и стратегическите решения. Всички това създава значителни разлики в конкурентоспособността през отделните състезателни уикенди.

Понастоящем Мерцедес заема второто място при конструкторите. Германският производител има преднина от 2 точки спрямо Астън Мартин. Британският тим на свой ред е с аванс от 24 пункта пред Ферари. Следващите две позиции са заети от Макларън и Алпин. Двата отбора обаче имат сериозно изоставане от Мерцедес, Астън Мартин и Ферари.

Същевременно Верстапен и Ред Бул продължават да се отдалечават напред. Отборът от Милтън Кийнс не е засегнат от тези сериозни размествания. Според директорът Ред Бул Кристиан Хорнер, борбата между Мерцедес, Астън Мартин, Ферари и Маклартън на практика „улеснява“ неговия отбор.

„Това улеснява нещата в много отношения и означава, че се съсредоточаваме само върху себе си“, сподели Хорнер. „Всеки уикенд има известна промяна зад нас. Интересно е да видиш как се движи развитието на болидите, както и тяхната  чувствителност към гумите. Този уикенд [на Силвърстоун] имахме друга гума, друга конструкция. Разбира се, това вероятно също е оказало известно влияние“, добави шефът на Ред Бул.

Верстапен също коментира разместванията зад Ред Бул. Двукратният световен шампион призна, че е доста объркан от последните колебания в подреждането. Той все пак каза, че е най-загрижен да остане на върха във всеки един старт

„Промяната в съотношението на силите зад Ред Бул е доста объркваща. През последно време има толкова много размествания във всеки един състезателен уикенд. Това е така, защото разликите са толкова близки. Ако вкараш колата си в малко по-добър прозорец, това работи добре на една конкретна писта, но не толкова на друга“, заяви Верстапен.

„Честно казано, не знам какво ще се случи в Унгария [следващото състезание]. Нямам представа кой ще бъде по-бърз или втори по скорост“, продължи Верстапен. „Стабилният фактор досега е, че сме на върха във всеки един уикенд. Разбира се, това е най-важното за нас. Но Унгария е напълно различна писта. Там ще поставим някои подобрения по автомобила и се надявам те да работят добре“, добави пилотът на Ред Бул.