Начало Избрани Верстапен разкритикува автомобила за сигурност на Астън Мартин

Верстапен разкритикува автомобила за сигурност на Астън Мартин

5484
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен разкритикува автомобилът за сигурност на Астън Мартин. Пилотът на Ред Бул иска F1 да ускори бавната катокостенуркакола за сигурност на британската марка,  тъй като той и колегите му се бореха да загреят гумите си в Гран при на Австралия.

Автомобилът за сигурност на Формула 1 бе задействан два пъти в Мелбърн. Първо той се появи след излизането на Карлос Сайнц извън пистата във втората обиколка на състезанието, както и след катастрофата на Себастиан Фетел в обиколка номер 23.

Верстапен бе позициониран на второ място зад лидера в състезанието Шарл Льоклер и при двете подновявания на надпреварата на Албърт пак. Нидерландецът критикуваше темпото на автомобила на Астън Мартин Вантидж, тъй като трудно поддържаше температурата на твърдите си гуми.

По пистата имаше толкова малко сцепление. Също така автомобилът за сигурност караше толкова бавно, че беше като костенурка. Това е просто невероятно, каза Верстапен.

„Интересно ми беше защо трябва да карам със 140 км/ч на задната права. На нея нямаше повреден автомобил. Така че не разбирам защо трябваше да караме толкова бавно. Искам да се направи разследване.“

До края на сезон 2022 F1 разчиташе единствено на Мерцедес за осигуряване на кола за сигурност. Новото търговското споразумение, подписано миналата година с Астън Мартин накара двата производителя си поделиха задълженията за кола за сигурност в графика от 23 състезания през сезон 2022 в F1.

Автомобилът AMG GT със 730 к.с. на Мерцедес беше използван в Бахрейн и Саудитска Арабия и не предизвика никакви оплаквания от състезателите.

Но според Верстапен, по-малко мощният 4,0-литров V8 Вантижд с две турбини, който произвежда 528 к. с. , е изостанал в сравнение с колегата си от Мерцедес.

Със сигурност колата за сигурност на Мерцедес е по-бърза заради допълнителното аеропритискане. Автомобилът на Астън Мартин е наистина бавен. Определено имаше нужда от повече сцепление, защото гумите ни бяха студени като камък, допълни действащият световен шампион.

„В момента карането зад колата на сигурността е доста трудно.“

Шарл Льоклер подкрепи мнението на съперника си. От друга страна пилотът на Ферари призна, че пилотът на колата за сигурност Бернд Майландер е показал, че прави всичко възможно зад волана на Астън Мартин. Поради тази причина състезателят от Монако не се имал никакви оплаквания от британския автомобил.

Честно казано, винаги се чувствам твърде бавен в колата, защото с тези автомобили от Формула 1 имаме толкова много сцепление. Загряването на гумите е много, много трудно, особено със сместа, с която бяхме всички. Тя бе от типа хард“, каза Льоклер.

„Имах големи затруднения в намирането на оптималната температура на новите гуми на Пирели. Честно казано, исках да се оплача. От друга страна проверих колко се плъзгаше автомобилът за сигурност в завоите. Не мисля, че можеше да се направи нещо повече Така че не исках да оказвам прекалено голямо напрежение върху Бернд Майландер.“

„Автомобилите, с които сега разполагаме сега, имат много трудности в това да поддържат температурата на гумите при движение зад колата за сигурност.“

Междувременно Джордж Ръсел изненадващо похвали продукта на своя работодател.

Нямаме проблем с колата за сигурност на Мерцедес-AMG!“, каза британецът.

Ако говорим сериозно, моделът Мерцедес-AMG е с около пет секунди по-бърз от автомобила за сигурност на Астън Мартин Вантидж. Това е доста съществена разлика.“